В световен мащаб всяко дете е изгубило средно по 74 учебни дни, което е около една трета от учебната година, а неравенствата са се задълбочили, заради пандемията от коронавируса, заяви днес неправителствената организация "Спасете децата" (Save the Children), цитирана от Франс прес.
"Близо една година след официалното обявяване на пандемията стотици милиони деца все още не са на училище", каза Ингер Ашинг, изпълнителният директор на "Спаси децата", призовавайки връщането в клас да стане приоритет.
В пика на пандемията 91 процента от учениците по света не са ходили на училище.
Google ще предостави на България дигитални инструменти за онлайн образованието
Затварянето на училищата задълбочи различията между богатите и бедните държави, но също и вътре в страните, между финансово осигурените и изпитващите недостиг семейства, между града и селото, между децата бежанци и останалите, между хората с увреждания и без увреждания, подчертава неправителствената организация.
В САЩ в началото на пандемията от КОВИД-19 повече от 15 милиона ученици в гимназиите не са разполагали с надеждна интернет връзка, за да преминат на дистанционно обучение.
Децата, живеещи в Латинска Америка, на Карибите и в Южна Азия са пропуснали почти три пъти повече учебни дни, отколкото връстниците си в Западна Европа - съответно 110 спрямо 38, посочва "Спаси децата". Неправителствената организация базира констатациите си основно върху данни на ЮНЕСКО за положението в 194 държави.
"Близо една година след официалното обявяване на пандемията стотици милиони деца все още не са на училище", каза Ингер Ашинг, изпълнителният директор на "Спаси децата", призовавайки връщането в клас да стане приоритет.
В пика на пандемията 91 процента от учениците по света не са ходили на училище.
Google ще предостави на България дигитални инструменти за онлайн образованието
Затварянето на училищата задълбочи различията между богатите и бедните държави, но също и вътре в страните, между финансово осигурените и изпитващите недостиг семейства, между града и селото, между децата бежанци и останалите, между хората с увреждания и без увреждания, подчертава неправителствената организация.
В САЩ в началото на пандемията от КОВИД-19 повече от 15 милиона ученици в гимназиите не са разполагали с надеждна интернет връзка, за да преминат на дистанционно обучение.
Децата, живеещи в Латинска Америка, на Карибите и в Южна Азия са пропуснали почти три пъти повече учебни дни, отколкото връстниците си в Западна Европа - съответно 110 спрямо 38, посочва "Спаси децата". Неправителствената организация базира констатациите си основно върху данни на ЮНЕСКО за положението в 194 държави.