„Тойота“ предупреди за 64% спад на целогодишната печалба и отчете спад в тримесечните приходи, тъй като пандемията от коронавирус е ударила сериозно глобалния пазар на автомобили.
Най-добрият производител на автомобили в Япония, който по-рано отказа да даде прогноза поради продължаваща несигурност, сега прогнозира чиста печалба от 730 милиарда йени (6,9 милиарда долара) за фискалната година до март, което е спад от 2,07 трилиона йени от предходната година.
Прогнозата му за годишна оперативна печалба остава непроменена на 500 милиарда йени, което е близо 80% загуба от печалбата през предходната година.
„Въздействието на COVID-19 е широкообхватно, значително и сериозно и се очаква, че това ще продължи за момента“, се казва в съобщение на „Тойота“.
Предупреждението дойде, след като „Тойота“ отчете 74,3% спад на нетната печалба за трите месеца до юни, като тримесечните приходи намаляват с над 40%.
По региони оперативната печалба в Япония спадна с над 80% през април-юни на фона на регистрирани загуби и в Северна Америка и Европа.
Производителите на автомобили по целия свят са ударени от пандемията, като мнозина разчитат на помощ от правителствата.
„Това беше тежко тримесечие за всички японски автомобилни производители. „Тойота“ не е изключение“, казва Сатору Такада, автомобилен анализатор в TIW, базирана в Токио компания за изследвания и консултации.
"Производството се възстановява от въздействието на пандемията, след като удари тотално дъно през април и май, но се очаква продажбите да останат в застой засега", каза Такада пред АФП, преди „Тойота“ да пусне последните резултати.
„Дженерал Мотърс“ регистрира през второто тримесечие загуба от 758 милиона долара.
По-малкият вътрешен конкурент на „Тойота“, „Нисан“, предупреди за огромна 6,4 милиарда долара нетна загуба за текущата фискална година, а „Хонда“ отчете нетна загуба за тримесечието и прогнозира значително намалена печалба за цялата година.
Най-добрият производител на автомобили в Япония, който по-рано отказа да даде прогноза поради продължаваща несигурност, сега прогнозира чиста печалба от 730 милиарда йени (6,9 милиарда долара) за фискалната година до март, което е спад от 2,07 трилиона йени от предходната година.
Прогнозата му за годишна оперативна печалба остава непроменена на 500 милиарда йени, което е близо 80% загуба от печалбата през предходната година.
„Въздействието на COVID-19 е широкообхватно, значително и сериозно и се очаква, че това ще продължи за момента“, се казва в съобщение на „Тойота“.
Предупреждението дойде, след като „Тойота“ отчете 74,3% спад на нетната печалба за трите месеца до юни, като тримесечните приходи намаляват с над 40%.
По региони оперативната печалба в Япония спадна с над 80% през април-юни на фона на регистрирани загуби и в Северна Америка и Европа.
Производителите на автомобили по целия свят са ударени от пандемията, като мнозина разчитат на помощ от правителствата.
„Това беше тежко тримесечие за всички японски автомобилни производители. „Тойота“ не е изключение“, казва Сатору Такада, автомобилен анализатор в TIW, базирана в Токио компания за изследвания и консултации.
"Производството се възстановява от въздействието на пандемията, след като удари тотално дъно през април и май, но се очаква продажбите да останат в застой засега", каза Такада пред АФП, преди „Тойота“ да пусне последните резултати.
„Дженерал Мотърс“ регистрира през второто тримесечие загуба от 758 милиона долара.
По-малкият вътрешен конкурент на „Тойота“, „Нисан“, предупреди за огромна 6,4 милиарда долара нетна загуба за текущата фискална година, а „Хонда“ отчете нетна загуба за тримесечието и прогнозира значително намалена печалба за цялата година.