В този час служители от железопътния сектор в Румъния протестират в Букурещ. Демонстрацията се провежда пред Министерството на транспорта и ще продължи до 12:45 ч.
В акцията участват машинисти, локомотивни механици, служители от жп инспекцията и началници на смени. Това е 21-ят им протест за последните две години, пишат недоволните в свой пост в социалните мрежи.
“Това се дължи на факта, че в Румъния законите не се спазват и прилагат. Въпреки че трябваше да има увеличение на заплатите на механиците, то не се случи. Прилагането на закон №195/2020 се бави”, пише в съобщение до медиите.
Колективен трудов договор, валиден до 31 декември 2023 г., законово не позволява обявяване на обща стачка. Затова недоволните се канят след първи юли да протестират като отказват да полагат извънреден труд. Те писмено ще уведомят началниците си по работни места, че ще изпълняват само месечната ставка, ако основната им заплата не бъде увеличена от първи юли тази година.
На 29 май 200 служители на националната железопътна компания „Че Фе Ре“ (CFR) отново протестираха пред Министерството на транспорта в Букурещ. Тогава председателят на федерацията на синдикатите на железопътните превозвачи от Румъния Родриго Максим коментира, че както начинаещите машинисти, така и инженерите получават между 3000 и 3500 леи (1200-1400 лв.), което е сравнимо със заплатите на неквалифицирани работници. Според синдикалистът минималната заплата за жп служителите трябва да бъде 4500 леи (1800 лв.).
Най-голямата стачка на жп служителите в Румъния се проведе през 2005 г. и продължи 23 дни, без да бъде постигнато решение чрез преговори. Протестите приключиха след съдебна присъда, издадена от Букурещкия апелативен съд.
В акцията участват машинисти, локомотивни механици, служители от жп инспекцията и началници на смени. Това е 21-ят им протест за последните две години, пишат недоволните в свой пост в социалните мрежи.
“Това се дължи на факта, че в Румъния законите не се спазват и прилагат. Въпреки че трябваше да има увеличение на заплатите на механиците, то не се случи. Прилагането на закон №195/2020 се бави”, пише в съобщение до медиите.
Колективен трудов договор, валиден до 31 декември 2023 г., законово не позволява обявяване на обща стачка. Затова недоволните се канят след първи юли да протестират като отказват да полагат извънреден труд. Те писмено ще уведомят началниците си по работни места, че ще изпълняват само месечната ставка, ако основната им заплата не бъде увеличена от първи юли тази година.
На 29 май 200 служители на националната железопътна компания „Че Фе Ре“ (CFR) отново протестираха пред Министерството на транспорта в Букурещ. Тогава председателят на федерацията на синдикатите на железопътните превозвачи от Румъния Родриго Максим коментира, че както начинаещите машинисти, така и инженерите получават между 3000 и 3500 леи (1200-1400 лв.), което е сравнимо със заплатите на неквалифицирани работници. Според синдикалистът минималната заплата за жп служителите трябва да бъде 4500 леи (1800 лв.).
Най-голямата стачка на жп служителите в Румъния се проведе през 2005 г. и продължи 23 дни, без да бъде постигнато решение чрез преговори. Протестите приключиха след съдебна присъда, издадена от Букурещкия апелативен съд.