Над една трета от учениците по света са били без достъп до дистанционно обучение, когато училищата им са затворили заради пандемията от коронавируса, заяви днес Детският фонд на ООН (УНИЦЕФ), предаде ДПА.
В Субсахарска Африка около половината от всички ученици са без такъв достъп, в Източна Европа и части от Азия без достъп до дистанционно обучение са над една трета от учениците.
УНИЦЕФ: Десетки хиляди деца са застрашени от глад заради коронавируса
Най-младите ученици и тези, които произхождат от най-бедните домакинства или живеят в селски райони, са сред групите с най-ограничен достъп до дистанционно обучение.
Около 1,5 милиарда ученици са били засегнати от затварянето на училища като част от карантинните мерки за борба с пандемията от коронавируса.
"За най-малко 463 милиона деца, чиито училища са били затворени заради Ковид-19, не съществува такова нещо като дистанционно обучение. Само като видим броя на децата, чието образование е било напълно възпрепятствано в продължение на месеци, вече можем да говорим за световно извънредно положение в сферата на образованието. Последиците вероятно ще бъдат усещани от икономиките и обществата през идните десетилетия", заявиха от УНИЦЕФ.
В Субсахарска Африка около половината от всички ученици са без такъв достъп, в Източна Европа и части от Азия без достъп до дистанционно обучение са над една трета от учениците.
УНИЦЕФ: Десетки хиляди деца са застрашени от глад заради коронавируса
Най-младите ученици и тези, които произхождат от най-бедните домакинства или живеят в селски райони, са сред групите с най-ограничен достъп до дистанционно обучение.
Около 1,5 милиарда ученици са били засегнати от затварянето на училища като част от карантинните мерки за борба с пандемията от коронавируса.
"За най-малко 463 милиона деца, чиито училища са били затворени заради Ковид-19, не съществува такова нещо като дистанционно обучение. Само като видим броя на децата, чието образование е било напълно възпрепятствано в продължение на месеци, вече можем да говорим за световно извънредно положение в сферата на образованието. Последиците вероятно ще бъдат усещани от икономиките и обществата през идните десетилетия", заявиха от УНИЦЕФ.