Китай се присъедини към Франция и Великобритания, обявявайки планове да сложи край на продажбите на бензинови и дизелови автомобили, предаде Асошиейтед прес.
Китайското министерство на промишлеността разработва график за спиране на производството и продажбата на коли с традиционно гориво и ще насърчи развитието на електрическата технология, съобщиха днес държавни медии, цитирайки представител на правителството.
Предложение: От 2030 г. без коли на бензин и дизел в ЕС
Целева дата не се посочва, но Пекин засилва натиска върху автомобилопроизводителите да ускорят разработването на електромобили.
Китай е най-големият в света пазар по брой продадени автомобили, което придава на всяка промяна в политиката му огромно значение за глобалната индустрия, отбелязва АП.
Дизеловите коли превишават 12 пъти екологичните норми на ЕС
Пекин подкрепя електрическите разработки с милиарди долари субсидии за изследвания и стимули за купувачите, но преминава към квотна система, която ще прехвърли финансовата тежест върху автомобилостроителите.
Според предложените квоти електрическите и хибридните бензиново-електрически превозни средства трябва да съставляват 8 процента от продукцията на всеки автомобилопроизводител догодина, 10 процента през 2019 година и 12 процента през 2020 година. Онези, които не успеят да изпълнят целта си, могат да си купуват кредити от конкуренти с излишък.
Китайското министерство на промишлеността разработва график за спиране на производството и продажбата на коли с традиционно гориво и ще насърчи развитието на електрическата технология, съобщиха днес държавни медии, цитирайки представител на правителството.
Предложение: От 2030 г. без коли на бензин и дизел в ЕС
Целева дата не се посочва, но Пекин засилва натиска върху автомобилопроизводителите да ускорят разработването на електромобили.
Китай е най-големият в света пазар по брой продадени автомобили, което придава на всяка промяна в политиката му огромно значение за глобалната индустрия, отбелязва АП.
Дизеловите коли превишават 12 пъти екологичните норми на ЕС
Пекин подкрепя електрическите разработки с милиарди долари субсидии за изследвания и стимули за купувачите, но преминава към квотна система, която ще прехвърли финансовата тежест върху автомобилостроителите.
Според предложените квоти електрическите и хибридните бензиново-електрически превозни средства трябва да съставляват 8 процента от продукцията на всеки автомобилопроизводител догодина, 10 процента през 2019 година и 12 процента през 2020 година. Онези, които не успеят да изпълнят целта си, могат да си купуват кредити от конкуренти с излишък.