Учениците да получават и оценка за възпитанието си, предлагат синдикатите във връзка със случаите на агресия в училище, съобщи NOVA. Според тях въвеждането на такава оценка ще подейства дисциплиниращо. Предложението е оценката по възпитание да бъде балообразуваща, което означава, че тя ще е важна за всеки един ученик, защото ще влезе в дипломата му.
Училището не може да замества всички дефицити във възпитанието на децата
„Тя всъщност да е приложима тогава, когато определен ученик избира желано училище и желан университет. Ще бъде решаваща при формирането на по-висок бал. Ще бъде приоритет за всеки един ученик да покаже добро възпитание”, обясни Юлиан Петров, председател на Синдикат „Образование” към КТ „Подкрепа”.
Агресията в училище ще изчезне, когато изчезне в обществото, смята министър Денков
Стимулиращият ефект на оценката за възпитание обаче е под въпрос. „Това би накарало една много малка част от децата, които са дълбоко вътрешно мотивирани, че искат да продължат образованието си, да потискат тези свои импулси, които не се знае къде биха избили”, смята Цвета Брестничка от Асоциация „Родители”.
Как институциите ще се борят с агресията в училище?
Педагозите също са скептични. „Това, което се случва междучасията е трудно да бъде оценено и трудно да се включи като компонента”, коментира учителката Роза Бъчварова. За самите ученици нужда от мерки има. Въпреки това не виждат връзка между възпитанието и агресията.
Училището не може да замества всички дефицити във възпитанието на децата
„Тя всъщност да е приложима тогава, когато определен ученик избира желано училище и желан университет. Ще бъде решаваща при формирането на по-висок бал. Ще бъде приоритет за всеки един ученик да покаже добро възпитание”, обясни Юлиан Петров, председател на Синдикат „Образование” към КТ „Подкрепа”.
Агресията в училище ще изчезне, когато изчезне в обществото, смята министър Денков
Стимулиращият ефект на оценката за възпитание обаче е под въпрос. „Това би накарало една много малка част от децата, които са дълбоко вътрешно мотивирани, че искат да продължат образованието си, да потискат тези свои импулси, които не се знае къде биха избили”, смята Цвета Брестничка от Асоциация „Родители”.
Как институциите ще се борят с агресията в училище?
Педагозите също са скептични. „Това, което се случва междучасията е трудно да бъде оценено и трудно да се включи като компонента”, коментира учителката Роза Бъчварова. За самите ученици нужда от мерки има. Въпреки това не виждат връзка между възпитанието и агресията.