Корабът „Радецки“ се нуждае от технически преглед и от ремонт. Ако не бъдат направени до началото на април, ще му бъде отнета възможността да плава. Той е единственият параход-музей у нас и е филиал на Националния исторически музей, откъдето осигурят издръжката му, но не и допълнителния разход за ремонта. От там са се обърнали към Министерството на културата, но засега отговор няма. Няма отговор и на запитването от Дарик радио дали културното ведомство може да финансира ремонта. Междувременно, за да остане корабът плаващ музей, са нужни около 250 хил. лв. и е организирана кампания за събиране на средства.
Корабът „Радецки“ е точно копие на легендарния параход, от който Ботев и неговите четници слизат на Козлодуйския бряг, за да тръгнат към врачанския Балкан. Направен е през 1966 г. със средства, събрани от 1 200 000 български деца. Последната техническа инспекция от агенция „Речен надзор – Лом“ издава предписание, че корабът-музей „Радецки“ трябва да се яви за доково освидетелстване до 7 април. За техническия преглед и ремонта са нужни около 250 хил. лв. На тази стойност е единствената получена оферта от сръбския град Кладово, обясни Михаил Ваклинов от НИМ.
„НИМ, филиал „Радецки“ пусна писмо за планиране на сума към Министерство на културата, тъй като ние сме бюджетна организация и всякакви допълнителни разходи трябва допълнително и да се поискат. Засега нямаме отговор от министерството“, посочи Ваклинов.
Ако техническият преглед и ремонтът не се направят, той няма да може да плава, обясни директорът на Националния музей-параход „Радецки“ Людмила Дамянова. Ще бъде затруднен и достъпът до него, което ще намали и посещенията.
„Кораб „Радецки“ ще трябва да влезе в зимовника на козлодуйското пристанище и няма да има правото да извършва плаванията, които извършваше до този момент. Ще бъде отворен единствено като обект за разглеждане. Но достъпът за нашите посетители е силно ограничен. Най-вероятно това в бъдеще ще доведе до силен спад в самата посещаемост на обекта“, обясни Дамянова.
За да не се случи това, от сдружение „Енергийно бъдеще за България“ са организирали кампания за събиране на средства, която продължава до 3 март.
Корабът „Радецки“ е точно копие на легендарния параход, от който Ботев и неговите четници слизат на Козлодуйския бряг, за да тръгнат към врачанския Балкан. Направен е през 1966 г. със средства, събрани от 1 200 000 български деца. Последната техническа инспекция от агенция „Речен надзор – Лом“ издава предписание, че корабът-музей „Радецки“ трябва да се яви за доково освидетелстване до 7 април. За техническия преглед и ремонта са нужни около 250 хил. лв. На тази стойност е единствената получена оферта от сръбския град Кладово, обясни Михаил Ваклинов от НИМ.
„НИМ, филиал „Радецки“ пусна писмо за планиране на сума към Министерство на културата, тъй като ние сме бюджетна организация и всякакви допълнителни разходи трябва допълнително и да се поискат. Засега нямаме отговор от министерството“, посочи Ваклинов.
Ако техническият преглед и ремонтът не се направят, той няма да може да плава, обясни директорът на Националния музей-параход „Радецки“ Людмила Дамянова. Ще бъде затруднен и достъпът до него, което ще намали и посещенията.
„Кораб „Радецки“ ще трябва да влезе в зимовника на козлодуйското пристанище и няма да има правото да извършва плаванията, които извършваше до този момент. Ще бъде отворен единствено като обект за разглеждане. Но достъпът за нашите посетители е силно ограничен. Най-вероятно това в бъдеще ще доведе до силен спад в самата посещаемост на обекта“, обясни Дамянова.
За да не се случи това, от сдружение „Енергийно бъдеще за България“ са организирали кампания за събиране на средства, която продължава до 3 март.