Учените препоръчват червено за внимание, синьо за креативност
Учените препоръчват червено за внимание, синьо за креативност / www.sxc.hu

Червеният цвят увеличава вниманието към детайлите в задачите, налагащи запомняне, докато синият увеличава креативността, предаде АФП. Откритието на канадските учени има отношение към рекламите, предупрежденията на опаковките с лекарства и околната среда в офисите и домовете, смята Руи Чжу, преподавател по маркетинг в Университета на Британска Колумбия във Ванкувър. Чжу препоръчва продавачите на иновационни продукти да използват син цвят и да провеждат сесиите за търсене на нови идеи в сини стаи.

Използването на червения цвят ще накара купувачите да обърнат повече внимание на детайлите на продукта. Досега ефектът на цветовете беше неясен, защото предишните изследвания са давали противоречиви резултати.

Изследването е направено върху 600 студенти, които са работели на компютърни монитори с червен, син или бял цвят, използван за контролната група. Цветовете са оказвали значително влияние върху способностите им при различните видове дейност. Руи Чжу предупреди, че цветовите реакции вероятно не са вродени, а се дължат на заучени асоциации. Резултатите според нея може да се различават съществено в страна като Китай, където червеното се асоциира традиционно с просперитет и добър късмет, допълва БГНЕС.