Вятърните генератори са едно от средствата за генериране на зелена енергия, намаляване на зависимостта от петрола и борба с климатичните промени. Колкото по-големи са тези турбини, толкова повече енергия могат да генерират. Но това са гигантски устройства, превозът на които по суша е предизвикателство.
Решение на този казус има базираният в Колорадо енергиен стартъп Radia. То е под формата на нов вид транспортен самолет, който ще (да видим) стане най-големият в историята на авиацията, пише cnn.com.
Представяме ви WindRunner, мисия: превоз на перки с дължина 90 метра за ветрогенераторите.
Освен в помощ за генериране на чиста енергия, самолетът ще се захранва от устойчиво авиационно гориво, но още по-интересно, ще може да каца и излита на малки чакълести писти. Така ще превозва своя товар до труднодостъпни места по света. дори казва, че нейният WindRunner ще „може да каза на писти с дължина до 1800 метра, нещо, което никой друг голям търговски самолет не може да постигне.“
Тук вадим цифрите, за да дадем перспектива на определението „най-голям“. WindRunner ще е с обем на товарен отсек от 81 600 куб. м, което се равнява на обема на три олимпийски басейна. Това е 12 пъти повече от обема на Boeing 747-400 и – при дължина 107 м, той е с 38 м по-дълъг от него.
Що касае размаха на крилата, цифрата тук е 78 м – представете си четири писти за боулинг, разположени една зад друга.
Но това е малко абстрактно. Ако бъде сравнен с Ан-225, най-тежкият самолет, създаван някога (и унищожен в началото на войната на Русия срещу Украйна), неговата дължина е 84 метра.
В момента лопатките на турбините обикновено са до 70 м, но Radia иска да може да превозва перки с дължина 104 м. Компанията казва, че турбините GigaWind потенциално биха могли да са два до три пъти по-мощни – и два до три пъти по-печеливши от тези, които обикновено се използват днес.
Основателят и главен изпълнителен директор е Марк Лундструм, предприемач и аерокосмически инженер от Масачузетския технологичен институт, който основава Radia през 2016 г. В екипа й има съветници от бивши висши ръководители на Boeing, MIT, Rolls-Royce и FAA, както и бившит Министърът на енергетиката на САЩ Ърнест Мониз и бившият министър-председател на Австралия Малкълм Търнбул.
Radia разчита на оценката на Bloomberg NEF, чийто анализ казва, че до 2050 г. ще бъдат изразходвани до 10 трилиона за вятърна енергия на сушата.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Решение на този казус има базираният в Колорадо енергиен стартъп Radia. То е под формата на нов вид транспортен самолет, който ще (да видим) стане най-големият в историята на авиацията, пише cnn.com.
Представяме ви WindRunner, мисия: превоз на перки с дължина 90 метра за ветрогенераторите.
Освен в помощ за генериране на чиста енергия, самолетът ще се захранва от устойчиво авиационно гориво, но още по-интересно, ще може да каца и излита на малки чакълести писти. Така ще превозва своя товар до труднодостъпни места по света. дори казва, че нейният WindRunner ще „може да каза на писти с дължина до 1800 метра, нещо, което никой друг голям търговски самолет не може да постигне.“
Тук вадим цифрите, за да дадем перспектива на определението „най-голям“. WindRunner ще е с обем на товарен отсек от 81 600 куб. м, което се равнява на обема на три олимпийски басейна. Това е 12 пъти повече от обема на Boeing 747-400 и – при дължина 107 м, той е с 38 м по-дълъг от него.
Radia
Но това е малко абстрактно. Ако бъде сравнен с Ан-225, най-тежкият самолет, създаван някога (и унищожен в началото на войната на Русия срещу Украйна), неговата дължина е 84 метра.
В момента лопатките на турбините обикновено са до 70 м, но Radia иска да може да превозва перки с дължина 104 м. Компанията казва, че турбините GigaWind потенциално биха могли да са два до три пъти по-мощни – и два до три пъти по-печеливши от тези, които обикновено се използват днес.
Основателят и главен изпълнителен директор е Марк Лундструм, предприемач и аерокосмически инженер от Масачузетския технологичен институт, който основава Radia през 2016 г. В екипа й има съветници от бивши висши ръководители на Boeing, MIT, Rolls-Royce и FAA, както и бившит Министърът на енергетиката на САЩ Ърнест Мониз и бившият министър-председател на Австралия Малкълм Търнбул.
Radia разчита на оценката на Bloomberg NEF, чийто анализ казва, че до 2050 г. ще бъдат изразходвани до 10 трилиона за вятърна енергия на сушата.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня