Сатирата The Interview ("Интервюто"), подпомогната от шума, който се вдигна около приписаната на Северна Корея кибератака срещу "Сони пикчърс", спечели над 15 милиона долара от онлайн продажби и 2,8 милиона долара от продажбата на билети в ограничен брой киносалони в дебютния си уикенд, предаде Ройтерс, позовавайки се на филмовата компания.
"Сумата е впечатляваща", казва боксофис анализаторът Джеф Бок.
Комедията, в която се разказва за заговор на ЦРУ за ликвидирането на севернокорейския лидер Ким Чен-ун, е спечелила от онлайн дистрибуция и ограничено излъчване в кината приблизително толкова, колкото очакваха анализаторите от масовото й разпространение, което "Сони пикчърс" отмени заради отправените от хакерите заплахи.
От филмовото студио оповестиха, че The Interview е била закупена или отдадена под наем над 2 милиона пъти, което я прави най-касовият онлайн филм на "Сони пикчърс".
Комедията с бюджет от 44 милиона долара с участието на Сет Роугън и Джеймс Франко излезе на екран миналия четвъртък в 331 независими киносалона. По данни на "Сони пикчърс" лентата е реализирала 1 милион долара през първия си ден по кината и още 1,8 милиона долара от продажбата на билети през следващите три дни от дългия празничен уикенд. Много посетители и собственици на киносалони са споделили, че са подкрепили The Interview в името на свободата на словото.
"Хобит: Битката на петте армии" - третият и последен филм от трилогията "Хобит" на новозеландския режисьор Питър Джаксън, запази челната си позиция в боксофис класацията на Северна Америка с 41,4 милиона долара от продажбата на билети през уикенда, предадоха световните информационни агенции.
Разликата между втория и третия филм в бокс-офиса е минимална. Вторият режисьорски опит на Анджелина Джоли, лентата "Несломен", се класира на втора позиция с 31,7 милиона долара пред екранната адаптация на мюзикъла "Вдън горите" с 31 милиона долара.
Четвърто и пето място в боксофис класацията на Северна Америка заемат комедията "Нощ в музея: Тайната на гробницата" и мюзикълът "Ани". Приходите от продажбата на билети за двата филма през уикенда в киносалоните на САЩ и Канада възлизат съответно на 20,6 милиона долара и 16,6 милиона долара.
Източник: БТА