Робот, който се движи сам и е снабден с камери и ЛЕД екран, посреща посетителите във фоайето на централата на най-големия мобилен оператор в Република Корея и мери температурата им, пръска дезинфектант и почиства подовете, съобщи Ройтерс.
"Моля, спазвайте социална дистанция", напомня учтиво, но с твърд тон белият робот, докато наближава трима служители на Ес Кей телеком, които си говорят.
В корпоративните среди в страната отдавна използват роботи при почистване и в производството, но технологията сега се развива в посока на търсенето от все повече компании на начини за намаляване на прекия човешки контакт в разгара на пандемията от новия коронавирус.
Роботът, разработен от Ес Кей телеком и Омрон Електроникс Корея, обменя данни със сървъра си в реално време благодарение на 5 Джи (5G) технологията на телекома.
Роботът подава сигнал за тревога, ако засече телесна температура над 37,5 градуса по Целзий и използва изкуствен интелект, за да определи дали има струпване на хора на едно място и да им напомни да се разпръснат. Освен това разбира, ако някой не носи защитна маска на лицето и му напомня да си я сложи.
"Въоръжен" с ултравиолетови лампи и два спрея с дезинфектант, роботът може да дезинфекцира 99 на сто от площ от 33 квадратни метра за десет минути, обясняват от телекома.
В Република Корея и малките и средни предприятия прибягват до роботи в условията на пандемията.
В кафене в град Даеджон робот взема поръчките на клиентите, може да прави 60 вида топли и студени напитки и ги сервира. В най-голямата верига киносалони в страната роботи продават билетите и помагат на посетителите да намерят местата си или да стигнат до тоалетните.
Миналия месец собственикът на най-използваното приложение за доставка на храна в страната започна пилотен проект за доставки по офисите и домовете от робот.
"Моля, спазвайте социална дистанция", напомня учтиво, но с твърд тон белият робот, докато наближава трима служители на Ес Кей телеком, които си говорят.
"A self-driving robot equipped with cameras and an LED screen greets visitors at the lobby in the headquarters of South Korea’s largest mobile operator, checking their temperature, dispensing hand sanitiser and disinfecting the floor."https://t.co/W3YLodcLjA
— The Korea Society (@koreasociety) June 1, 2020
В корпоративните среди в страната отдавна използват роботи при почистване и в производството, но технологията сега се развива в посока на търсенето от все повече компании на начини за намаляване на прекия човешки контакт в разгара на пандемията от новия коронавирус.
Роботът, разработен от Ес Кей телеком и Омрон Електроникс Корея, обменя данни със сървъра си в реално време благодарение на 5 Джи (5G) технологията на телекома.
Роботът подава сигнал за тревога, ако засече телесна температура над 37,5 градуса по Целзий и използва изкуствен интелект, за да определи дали има струпване на хора на едно място и да им напомни да се разпръснат. Освен това разбира, ако някой не носи защитна маска на лицето и му напомня да си я сложи.
South Korea: Robot With #ArtificialIntelligence Helps Fight COVID-19 Spread https://t.co/4W0O21Gcdy@enricomolinari @antgrasso @darioandriani @Fabriziobustama @HaroldSinnott @ipfconline1 @DeepLearn007 @guzmand pic.twitter.com/jgCxAuyuoR
— Dario Andriani (@darioandriani) June 1, 2020
"Въоръжен" с ултравиолетови лампи и два спрея с дезинфектант, роботът може да дезинфекцира 99 на сто от площ от 33 квадратни метра за десет минути, обясняват от телекома.
В Република Корея и малките и средни предприятия прибягват до роботи в условията на пандемията.
В кафене в град Даеджон робот взема поръчките на клиентите, може да прави 60 вида топли и студени напитки и ги сервира. В най-голямата верига киносалони в страната роботи продават билетите и помагат на посетителите да намерят местата си или да стигнат до тоалетните.
Миналия месец собственикът на най-използваното приложение за доставка на храна в страната започна пилотен проект за доставки по офисите и домовете от робот.
Robot greeter fights coronavirus in South Korea https://t.co/aSRMN1reEL pic.twitter.com/71W2Y5Qnc5
— Reuters TV (@ReutersTV) June 1, 2020