/ iStock/Getty Images
Робот, който се движи сам и е снабден с камери и ЛЕД екран, посреща посетителите във фоайето на централата на най-големия мобилен оператор в Република Корея и мери температурата им, пръска дезинфектант и почиства подовете, съобщи Ройтерс.

"Моля, спазвайте социална дистанция", напомня учтиво, но с твърд тон белият робот, докато наближава трима служители на Ес Кей телеком, които си говорят.



В корпоративните среди в страната отдавна използват роботи при почистване и в производството, но технологията сега се развива в посока на търсенето от все повече компании на начини за намаляване на прекия човешки контакт в разгара на пандемията от новия коронавирус.

Роботът, разработен от Ес Кей телеком и Омрон Електроникс Корея, обменя данни със сървъра си в реално време благодарение на 5 Джи (5G) технологията на телекома.

Роботът подава сигнал за тревога, ако засече телесна температура над 37,5 градуса по Целзий и използва изкуствен интелект, за да определи дали има струпване на хора на едно място и да им напомни да се разпръснат. Освен това разбира, ако някой не носи защитна маска на лицето и му напомня да си я сложи.



"Въоръжен" с ултравиолетови лампи и два спрея с дезинфектант, роботът може да дезинфекцира 99 на сто от площ от 33 квадратни метра за десет минути, обясняват от телекома.

В Република Корея и малките и средни предприятия прибягват до роботи в условията на пандемията.

В кафене в град Даеджон робот взема поръчките на клиентите, може да прави 60 вида топли и студени напитки и ги сервира. В най-голямата верига киносалони в страната роботи продават билетите и помагат на посетителите да намерят местата си или да стигнат до тоалетните.

Миналия месец собственикът на най-използваното приложение за доставка на храна в страната започна пилотен проект за доставки по офисите и домовете от робот.

БТА