/ ThinkStock/Getty Images
Учени от Кеймбриджкия университет откриха екзопланети, на които има условия, сходни със земните при абиогенеза - процеса, свързан с появата на първите клетки и нужните за живота молекули, съобщава сайтът Phys.org.

През 2015 г. изследователи под ръководството на Джон Съдърланд предложиха хипотеза, която гласи, че въглерод от падащи на Земята метеорити взаимодействал с азот в атмосферата й. В резултат се образувал циановодород, който влязъл в реакция с други вещества, включително сероводород, а ултравиолетово излъчване било използвано като енергиен източник за тези химични процеси. Така се появили рибонуклеотиди - съставки на молекула РНК, която била първият носител на наследствена информация.

На Марс може да е имало океани и живот преди появата им на Земята

Екипът на Съдърланд извършил експеримент с УВ-лампи и циановодород и получил предшественици на липидите, аминокиселините и нуклеотидите.

Въз основа на получените резултати учени под ръководството на Пол Римър определили количеството ултравиолетово излъчване, което е нужно за получаване на необходимите за живота молекули, и освен това потърсили звезди, които изпускат достатъчно радиация. Оказало се, че планети, които кръжат около по-студени от Слънцето звезди, не притежават нужните за поява на живи организми условия, т.е. са извън зоната на абиогенеза.

Учени откриха подземно езеро под Южния полюс на Марс (СНИМКИ)

От тази гледна точка, най-подходящата за поява на живот екзопланета е Кеплер-452b, която орбитира около слънцеподобна звезда. Това небесно тяло се намира на 1400 светлинни години от Земята.