Снимката е илюстративна
Снимката е илюстративна / iStock/Getty
Астрономи от Националната радиоастрономическа обсерватория на САЩ откриха пулсара PSR J0002+6216 (Zoomy), който подобно на изстреляно от оръдие гюле се движи с огромна скорост, равняваща се на 1130 км в сек., в Млечния път, съобщи Сайънс алърт.

Причината за толкова бързото придвижване е свръхнова, която е изтласкала останалата след експлозията неутронна звезда.

Астрономи откриха най-бавния пулсар

PSR J0002+6216 (Zoomy) е на разстояние 6500 светлинни години в съзведието Касиопея и е на 53 светлинни години от центъра на кръстената CTB 1 останка от свръхнова.
Учените открили опашка, която е видима в радиочестотния спектър и се простира от звездата до външната ѝ обвивка на разстояние 13 светлинни години.

Астрономи засякоха най-силната светлина във Вселената

Било потвърдено, че пулсарът се е родил във вътрешността на останката. Свръхновата изтласкала неутронната звезда от центъра на бъдеща мъглявина.

Експлозията станала преди около 10 000 години, като пулсарът застигнал края на "мехура" на свръхновата 5000 години по-късно.
Останките от свръхновата първоначално се движели по-бързо от неутронната звезда, но вследствие на взаимодействието с междузвездната среда постепенно забавили движението си и това дало възможност на пулсара да ги изпревари.

Астрономи откриха първия излъчващ гама лъчи пулсар извън нашата галактика

В края на краищата PSR J0002+6216 (Zoomy) ще напусне Млечния път и ще продължи да се движи в междугалактичното пространство.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук