Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков провери състоянието на Северната скоростна тангента на София. По време на инспекцията бяха взети две проби от настилката на обекта. При първоначалния оглед на едната ядка министърът заяви, че една трета от заложения по проект асфалт, който трябва да е 20 сантиметра, липсва в основния асфалт.

Това, което виждате в момента, е 14 сантиметра, липсва част от пътя, допълни министърът, който показа пред медиите т.нар. ядка.

Шишков: МВР и регионалното министерство започват проверки на строителството в София

Проба ще се вземе и от едно от мостовите съоръжения в района на пътния участък, като ще се изследва и здравината на стоманената му конструкция.

По думите на министъра този участък ще се нуждае от оснодвен ремонт и то в много по-ранен етап, който ще е за сметка на държавата. Тангентата е извън гаранция, а мостовото съоръжение все още е в гаранция.

Анализите ще се правят от Научноизследователския строителен институт и от Института за пътища и мостове към Агенция "Пътна инфраструктура" и се очаква да са готови до две седмици.

Строителството на магистралната отсечка от 17 километра беше за 220 млн. лв. по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г., обясниха от Агенция "Пътна инфраструктура". На 30 декември 2015 г. премиерът тогава - Бойко Борисов, пусна в експлоатация 13 километра от Северната скоростна тангента, а на 28 април 2016 г. цялата магистрална отсечка беше пусната два месеца предсрочно.

Незаконни ремонти: Шишков обяви колко язовира у нас са потенциално опасни


Изпълнител на проекта е консорциум "ХПВС-ССТ", в който участват "Водстрой 98", "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД и "Пътстрой Бургас". Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от обединение "СЖС Технос - СЖС България", в което са "СЖС България" ЕООД и "СЖС Технос С.А.", Испания. Техният договор е за 882 000 лв. с ДДС.