До два месеца ще има яснота за това откъде ще премине трасето на АМ "Струма" при Креснеското дефиле като това ще бъде определено от екологичните мерки. Това заяви регионалният министър Иван Шишков.
Заради строежа на АМ „Струма“: Протест край Кресна, има задържани (ВИДЕО)
Той уточни, че пътният възел, чието доизграждане започна този месец, по никакъв начин не предопределя трасето. Той изтъкна, че няма да се плаща аванс за участъка през Креснеското дефиле преди да стане ясно откъде ще мине трасето. Допълни, че се бърза, за да не се пропусне нов програмен период от 4 години.
"Това е кръгово движение, част от което не е изградено. Много беше важно да спасим процедурата за ОВОС, за да спечелим време, каквото и да е решението за трасето. АМ "Струма " беше подмятана във времето и отлагана от един програмен период към друг. Мисля, че вече за всички е ясно, че не трябва повече да подмятане във времето на нито един инфраструктурен обект, включително и АМ "Струма", и АМ "Европа", каза Шишков, предаде БНТ.
За протестите, които съпътстваха първата копка на доизграждането на пътния възел, Шишков заяви, че фокусът им е изместен към опазването на бизнес интересите в района - по-конкретно на карайпътните заведения и рафтинг услугите.
ВАС остави без разглеждане искане за спиране на строителството на пътен възел от АМ „Струма“
"Задавате ли си въпроса всички тези заведения как са построени буквално в реката? Значи искаме да пазим природата, но едни ще я пазят повече, а други - по-малко. Част от тези строежи са незаконни и те имат притеснения за свързаността с техните обекти. И аз не мисля, че трябва да се съобразяваме с няколко незаконни ресторанта и с някаква дейност, която не е регулирана. ДНСК е правила проверка и понеже всички строежи там са в правомощията на Общината, ние сме информирали кмета", посочи Шишков.
Регионалният министър обяви още, че е разпоредил на АПИ да стартира процедура по ОВОС за изграждането на АМ "Рила" и на тунел под прохода Петрохан. Според него тези два инфраструктурни обекта могат да се построят чрез концесия.
"Концесионерът не може да краде от себе си. Ако един концесионер построи една магистрала и трябва да я поддържа 30 години, тогава няма да търсим колко асфалт липсва", аргументира се Шишков.
Заради строежа на АМ „Струма“: Протест край Кресна, има задържани (ВИДЕО)
Той уточни, че пътният възел, чието доизграждане започна този месец, по никакъв начин не предопределя трасето. Той изтъкна, че няма да се плаща аванс за участъка през Креснеското дефиле преди да стане ясно откъде ще мине трасето. Допълни, че се бърза, за да не се пропусне нов програмен период от 4 години.
"Това е кръгово движение, част от което не е изградено. Много беше важно да спасим процедурата за ОВОС, за да спечелим време, каквото и да е решението за трасето. АМ "Струма " беше подмятана във времето и отлагана от един програмен период към друг. Мисля, че вече за всички е ясно, че не трябва повече да подмятане във времето на нито един инфраструктурен обект, включително и АМ "Струма", и АМ "Европа", каза Шишков, предаде БНТ.
За протестите, които съпътстваха първата копка на доизграждането на пътния възел, Шишков заяви, че фокусът им е изместен към опазването на бизнес интересите в района - по-конкретно на карайпътните заведения и рафтинг услугите.
ВАС остави без разглеждане искане за спиране на строителството на пътен възел от АМ „Струма“
"Задавате ли си въпроса всички тези заведения как са построени буквално в реката? Значи искаме да пазим природата, но едни ще я пазят повече, а други - по-малко. Част от тези строежи са незаконни и те имат притеснения за свързаността с техните обекти. И аз не мисля, че трябва да се съобразяваме с няколко незаконни ресторанта и с някаква дейност, която не е регулирана. ДНСК е правила проверка и понеже всички строежи там са в правомощията на Общината, ние сме информирали кмета", посочи Шишков.
Регионалният министър обяви още, че е разпоредил на АПИ да стартира процедура по ОВОС за изграждането на АМ "Рила" и на тунел под прохода Петрохан. Според него тези два инфраструктурни обекта могат да се построят чрез концесия.
"Концесионерът не може да краде от себе си. Ако един концесионер построи една магистрала и трябва да я поддържа 30 години, тогава няма да търсим колко асфалт липсва", аргументира се Шишков.