Миналата седмица случайно разбрахме, че на 6 април т.г. Агенция „Пътна инфраструктура“ тихомълком е сключила договори за реализация на проекта за АМ "Струма" (лот 3.2.2) и пътни връзки в участъка, който е в Кресненското дефиле.
Това заявиха от „Продължаваме промяната - Демократична България“ (ПП-ДБ) в декларация от трибуната на Народното събрание.
Заради строежа на АМ „Струма“: Протест край Кресна, има задържани (ВИДЕО)
"Обичайно големите инфраструктурни проекти "се къпят" в публично внимание и първите копки се случват с много фанфари", заяви заместник-председателя на парламентарната група Владислав Панев, който изчете декларацията.
"Каква е причината обаче никой от управляващите да не обяви предварително двата договора, подписани на 6 април, за изграждане на 27 км източно от Кресненското дефиле за 1,2 млрд. лева", питат от коалицията. Панев отбеляза, че не е имало публично обявяване, нито прессъобщение, а министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков изненадващо поканил медиите на първа копка за доизграждането на пътен възел Кресна и пътните връзки към него, част от лот 3.2 на АМ „Струма“, ден преди въпросната първа копка.
"АМ „Струма“ трябва да бъде построена, но повече от десетилетие това не се случва, не се намира начин за реализирането на този проект, при осигурено финансиране от Европейския съюз. Вината за това години наред се прехвърля върху гражданските организации, жителите на района и местния малък бизнес, посочи Владислав Панев. Той уточни, че предложението на служебното правителство и на много редовни правителства преди него не е за изграждане на магистрала, а за строеж на първокласен път, разделен на две еднопосочни трасета, като едното е съществуващото през Кресненското дефиле, а другото през въпросния източен обход.
Внесоха отворено писмо в президентството срещу магистрала през Искърското дефиле
Панев отбеляза, че с оценката за въздействието върху околната среда (ОВОС) от 2017 г. е бил избран като вариант за трасе на магистралата към Гърция да се използва съществуващият през Кресненското дефиле Е-79, а в посока София да се строи изцяло ново източно трасе. „Договорите в момента са именно за това източно трасе, а когато то е готово, ще се започне рехабилитация на Е-79. Участъкът реално няма да е с габарит на магистрала, а ще е еднопосочна скоростна отсечка, т.е. без аварийна лента и ограничение на скоростта от 90 км/ч“, каза Владислав Панев. По думите му това няма особено да облекчи пътникопотока и товаропотока от България към Гърция и нейните пристанища. Това не е магистрала, а първокласен път, отбеляза той.
„За нас този разрушителен за хората и природата вариант има алтернативни решения, които настояваме да бъдат взети. Вместо първокласен път, разделен на две еднопосочни трасета, съществуват два други варианта, които позволяват изграждането на безопасен двупосочен магистрален път посредством или тунел, или изцяло магистрален участък на изток от Кресненското дефиле“, заяви заместник-председателят на ПГ на ПП-ДБ.
Това заявиха от „Продължаваме промяната - Демократична България“ (ПП-ДБ) в декларация от трибуната на Народното събрание.
Заради строежа на АМ „Струма“: Протест край Кресна, има задържани (ВИДЕО)
"Обичайно големите инфраструктурни проекти "се къпят" в публично внимание и първите копки се случват с много фанфари", заяви заместник-председателя на парламентарната група Владислав Панев, който изчете декларацията.
"Каква е причината обаче никой от управляващите да не обяви предварително двата договора, подписани на 6 април, за изграждане на 27 км източно от Кресненското дефиле за 1,2 млрд. лева", питат от коалицията. Панев отбеляза, че не е имало публично обявяване, нито прессъобщение, а министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков изненадващо поканил медиите на първа копка за доизграждането на пътен възел Кресна и пътните връзки към него, част от лот 3.2 на АМ „Струма“, ден преди въпросната първа копка.
"АМ „Струма“ трябва да бъде построена, но повече от десетилетие това не се случва, не се намира начин за реализирането на този проект, при осигурено финансиране от Европейския съюз. Вината за това години наред се прехвърля върху гражданските организации, жителите на района и местния малък бизнес, посочи Владислав Панев. Той уточни, че предложението на служебното правителство и на много редовни правителства преди него не е за изграждане на магистрала, а за строеж на първокласен път, разделен на две еднопосочни трасета, като едното е съществуващото през Кресненското дефиле, а другото през въпросния източен обход.
Внесоха отворено писмо в президентството срещу магистрала през Искърското дефиле
Панев отбеляза, че с оценката за въздействието върху околната среда (ОВОС) от 2017 г. е бил избран като вариант за трасе на магистралата към Гърция да се използва съществуващият през Кресненското дефиле Е-79, а в посока София да се строи изцяло ново източно трасе. „Договорите в момента са именно за това източно трасе, а когато то е готово, ще се започне рехабилитация на Е-79. Участъкът реално няма да е с габарит на магистрала, а ще е еднопосочна скоростна отсечка, т.е. без аварийна лента и ограничение на скоростта от 90 км/ч“, каза Владислав Панев. По думите му това няма особено да облекчи пътникопотока и товаропотока от България към Гърция и нейните пристанища. Това не е магистрала, а първокласен път, отбеляза той.
„За нас този разрушителен за хората и природата вариант има алтернативни решения, които настояваме да бъдат взети. Вместо първокласен път, разделен на две еднопосочни трасета, съществуват два други варианта, които позволяват изграждането на безопасен двупосочен магистрален път посредством или тунел, или изцяло магистрален участък на изток от Кресненското дефиле“, заяви заместник-председателят на ПГ на ПП-ДБ.