Шефът на столичния Електротранспорт ще съди Вретенаров
Шефът на столичния Електротранспорт ще съди Вретенаров / netinfo

Дело за клевета и уронване на престиж ще заведе директорът на дружество „Столичен електротранспорт" Йордан Василев срещу управителя на фирма „Трамкар" Христоско Вретенаров. Това каза за „Дарик" Василев, коментирайки твърденията на Вретенаров, че от източваните средства от трамвайния завод част са отивали за директора на електротранспорта.

„Когато приключи досъдебното производство ще предприема съдебни действия за защита на името ми, защото думите му освен че са абсурдни, са и неверни", каза Йордан Василев.

Преди два дни стана ясно, че Христоско Вретенаров си е признал за източване на над 600 000 лв. от трамвайния завод „Трамкар" и срещу него беше образувано досъдебно производство.

Междувременно на заседание на комисията по транспорт към Столичния общински съвет се взе решение да се прекрати приватизацията на трамвайния завод, след като се проучат правните възможности за това и какви бихи били неустойките, за да се върви след това към стабилизиране на дружеството. Обявената вече начална цена за завода е 22 млн. лв. Председателят на комисията Радослав Тошев предложи да се построи изцяло нов трамваен завод в покрайнините на София. Той изрази опасение, че заводът усилено върви към действителен фалит, тъй като работещите там постоянно напускали. „Няма кой да поеме дейността на „Трамкар", ако наистина фалира, защото дейността му е строго специфична", каза Йордан Василев.

В хода на обсъжданията извън криминално-съдебната и медийна гледна точки членовете на комисията акцентираха, че още миналата седмица били сигнализирани за проблеми с неизплащането на заплати в „Трамкар".

Радослав Тошев пък попита защо само веднъж годишно общинската дирекция „Общинска икономика" получавала информация за състоянието на фирмата, а не ежемесечно или поне на три месеца. Директорите на дружествата „Автотранспорт" и „Електротранспорт" Асен Добранов и Йордан Василев посочиха, че те правят така, но не знаят защо в „Трамкар" няма такава практика.

Членовете на комисията останаха учудени как „Трамкар" има проблеми с изплащането на заплати, след като чуха, че нивото на поръчките в завода е за 3,2 до 5,2 млн. лв годишно. В момента дори от „Електротранспорт" имат трамваи и тролеи за ремонт на стойност 200 хиляди лева.