Какви са уроците и поуките, които образователната система може да вземе от пандемията К-19, как учебното съдържание се трансформира в дигитално, какви са предизвикателствата пред новата учебна година - kmeta.bg разговаря с проф. Слачво Томов, ректор на Медицинския университет(МУ) в Плевен.
Новата реалност в образованието с всички плюсове, открити недостатъци и как системата да работи като добре смазана машина ще са темите на конференцията "Образование от А до #. Иновативното училище", което ще събере на една маса директори на училища, ректори на университети, представители на европейските и българските институции, както и бизнеса, който предлага технологични решения. Форумът е на 17 юли в София Тех Парк, като дискусията ще бъде излъчвана и на живо през фейсбук страниците на организаторите. "Образование от А до #. Иновативното училище" е инициатива на Economic.bg, NOVA, Dir.bg и Kmeta.bg.
"Медицинският университет в Плевен се справи успешно с онлайн обучението. Близо 90% от студентите ни се включиха в електронната форма но обучение при пълна ангажираност на всички преподаватели", каза проф. Славчо Томов.
Той уточни, че епидемията от COVID-19 ги е сварила малко неподготвени за тази форма на обучение, макар висшето учебно заведение да има такава платформа, създадена по Европейски проект още от 2014 г.
До обявяването на извънредното положение възможностите на тази платформа бяха използвани само на 30%, каза проф. Томов. В момента, в който се обяви извънредното положение, ние организирахме катедрите така, че всички те се включиха в електронната форма на обучение, допълни той.
Проф. Томов коментира, че в МУ са си направили два извода. "Първият е по отношение на практиката. В Закона за висше образование е заложено, че при регулираните професии, каквито са медицина, дентална медицина, акушерство и др., дистанционната форма на обучение не трябва да е основна. Но ние говорим за обучение в електронна среда, което е различно", каза ректорът на МУ-Плевен.
Той уточни, че електронното обучение не може да отговори напълно на изискванията да се контактува с пациента, но то може да бъде използвано в част от упражненията, които имат теоретични постановки.
Проф. Томов разказа, че асистентите са използвали електронната среда, за да разискват елементи на практическото обучение, използвали са видеа, които представят как протича една операция.
"Освен това, по време на този тип обучение са разисквани различни клинични казуси. Това означава, че обучението в електронна среда не трябва да се изключва при някои от упражненията", каза ректорът на МУ-Плевен.
"Вторият извод е, че при лекциите във виртуалните класи стаи има много по-голяма посещаемост, отколкото на живо. Студентите са много по-активни и задават много повече въпроси, защото те са свикнали да работят в дигитална среда", обобщи проф. Томов.
Новата реалност в образованието с всички плюсове, открити недостатъци и как системата да работи като добре смазана машина ще са темите на конференцията "Образование от А до #. Иновативното училище", което ще събере на една маса директори на училища, ректори на университети, представители на европейските и българските институции, както и бизнеса, който предлага технологични решения. Форумът е на 17 юли в София Тех Парк, като дискусията ще бъде излъчвана и на живо през фейсбук страниците на организаторите. "Образование от А до #. Иновативното училище" е инициатива на Economic.bg, NOVA, Dir.bg и Kmeta.bg.
"Медицинският университет в Плевен се справи успешно с онлайн обучението. Близо 90% от студентите ни се включиха в електронната форма но обучение при пълна ангажираност на всички преподаватели", каза проф. Славчо Томов.
Той уточни, че епидемията от COVID-19 ги е сварила малко неподготвени за тази форма на обучение, макар висшето учебно заведение да има такава платформа, създадена по Европейски проект още от 2014 г.
До обявяването на извънредното положение възможностите на тази платформа бяха използвани само на 30%, каза проф. Томов. В момента, в който се обяви извънредното положение, ние организирахме катедрите така, че всички те се включиха в електронната форма на обучение, допълни той.
Проф. Томов коментира, че в МУ са си направили два извода. "Първият е по отношение на практиката. В Закона за висше образование е заложено, че при регулираните професии, каквито са медицина, дентална медицина, акушерство и др., дистанционната форма на обучение не трябва да е основна. Но ние говорим за обучение в електронна среда, което е различно", каза ректорът на МУ-Плевен.
Той уточни, че електронното обучение не може да отговори напълно на изискванията да се контактува с пациента, но то може да бъде използвано в част от упражненията, които имат теоретични постановки.
Проф. Томов разказа, че асистентите са използвали електронната среда, за да разискват елементи на практическото обучение, използвали са видеа, които представят как протича една операция.
"Освен това, по време на този тип обучение са разисквани различни клинични казуси. Това означава, че обучението в електронна среда не трябва да се изключва при някои от упражненията", каза ректорът на МУ-Плевен.
"Вторият извод е, че при лекциите във виртуалните класи стаи има много по-голяма посещаемост, отколкото на живо. Студентите са много по-активни и задават много повече въпроси, защото те са свикнали да работят в дигитална среда", обобщи проф. Томов.