Ясно разграничаване между информация и реклама при споменаване на фирмени и продуктови наименования в електронните медии и разписването му в закона за радиото и телевизията ще поискат от инициативата "За да успеем в България". Тя обединява Германо-българската търговско индустриална камара и няколко бизнес организации, сред които Асоциацията на индустриалния капитал и Българската стопанска камара.
Инициативата е провокирана от отказа на електронните медии да споменават имена на компании с информационна цел, с което според организаторите аудиторията се лишава от информация за възможностите да намери работа в успешни български фирми. Социологическо изследване, подготвено по поръчка на инициативата, показва, че близо 60% от българите желаят да научават повече за българския бизнес и не одобряват в медиите да не се споменават имената на успешните работодатели.
Швейцарците се бунтуват срещу 5G от страх за здравето си
Заради неясното разграничение между информация и реклама в указания на Съвета за електронни медии, телевизиите и радиата у нас се ограничават в споменаването на имена на компании и продуктите, които произвеждат, обясниха организаторите на инициативата " За да успеем в България". Така до хората не достига информация за успешните примери за бизнес и реализация, които да ги мотивират да се стремят към успех, обясни Лидия Шулева от Германо-българската търговско индустриална камара.
СЕМ иска регулация на медиите в интернет
Според изследване, проведено сред 1000 пълнолетни граждани през юли, над 70 процента от хората смятат, че в медиите преобладават негативните новини, а близо половината от тях споделят мнение, че българската икономика се развива в негативна посока. Същият процент казват, че не познават успешни български марки на световния пазар. Споменаването на фирми и продукти може да бъде както в позитивна светлина, така и в негативна, и работодателските организации са готови да носят тази отговорност, заяви изпълнителният директор на Българската стопанска камара Радосвет Радев.
Инициативата "За да успеем в България" ще продължи с дебат за публичността на успехите на българските фирми в средата на ноември.
Инициативата е провокирана от отказа на електронните медии да споменават имена на компании с информационна цел, с което според организаторите аудиторията се лишава от информация за възможностите да намери работа в успешни български фирми. Социологическо изследване, подготвено по поръчка на инициативата, показва, че близо 60% от българите желаят да научават повече за българския бизнес и не одобряват в медиите да не се споменават имената на успешните работодатели.
Швейцарците се бунтуват срещу 5G от страх за здравето си
Заради неясното разграничение между информация и реклама в указания на Съвета за електронни медии, телевизиите и радиата у нас се ограничават в споменаването на имена на компании и продуктите, които произвеждат, обясниха организаторите на инициативата " За да успеем в България". Така до хората не достига информация за успешните примери за бизнес и реализация, които да ги мотивират да се стремят към успех, обясни Лидия Шулева от Германо-българската търговско индустриална камара.
СЕМ иска регулация на медиите в интернет
Според изследване, проведено сред 1000 пълнолетни граждани през юли, над 70 процента от хората смятат, че в медиите преобладават негативните новини, а близо половината от тях споделят мнение, че българската икономика се развива в негативна посока. Същият процент казват, че не познават успешни български марки на световния пазар. Споменаването на фирми и продукти може да бъде както в позитивна светлина, така и в негативна, и работодателските организации са готови да носят тази отговорност, заяви изпълнителният директор на Българската стопанска камара Радосвет Радев.
Инициативата "За да успеем в България" ще продължи с дебат за публичността на успехите на българските фирми в средата на ноември.