Допълнителна специализирана комплексна съдебно-техническа експертиза, изготвена от вещите лица Коста Костов и проф. Мая Йорданова, бе представена по делото за железопътното произшествие в Хитрино.
Пробитата цистерна в Хитрино не е била годна за експлоатация
То продължава в Шуменския окръжен съд. Обвиняеми са машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков. Те управлявали дерайлиралата в ранната сутрин на 10 декември 2016 г. в района на гара "Хитрино" влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан, предаде БТА.
При представяне на експертизата, в съдебната зала Йорданова каза, че причина за железопътното произшествие е високата скорост, с която се е движела влаковата композиция.
Преди 3 години: Кошмарът, който никой в Хитрино няма да забрави (СНИМКИ)
При стрелка с номер едно на железния път тя е преминала с 81 км/час, а при стрелка с номер пет - със 78 км/час, като максималната допустима скорост в гаровите коловози е 40 км/час.
Адвокатите на подсъдимите казаха, че приемат експертизата само в писмения й вид, тъй като имало различия при представянето й в съдебната зала. Те поискаха почивка, за да се запознаят с протокола от предходното съдебно заседание от 10 януари, към което се присъедини и прокурор Маргарита Георгиева.
Назначиха експерти за нови експертизи по делото ''Хитрино''
Заседанието бе отложено за 14:00 часа. „Съдържащото се в писмения вид на експертизата беше нещо различно от изложено от вещото лице Йорданова в с съдебната зала. В писмения вид пише, че предвид състоянието на железния път не може да се определи безопасната скорост, а тук на въпрос на частното обвинение даже каза коя е безопасната скорост", каза Димитър Стефанов - адвокат на един от подсъдимите машинисти.
Относно казаното от Йорданова в съдебната зала, че причина за железопътното произшествие е високата скорост, с която се е движела влаковата композиция, адвокат Стефанов отбеляза, че тя не е имала такава задача.
Отново разпитаха румънец по делото „Хитрино“
"Задачата й бе да определи безопасната скорост за преминаване през стрелката и тя е написала, че не може да я определи", уточни той. Адвокатът на загиналите и пострадалите при инцидента в Хитрино Николай Димитров каза, че последните експертизи по делото, по искания на защитата на подсъдимите, са изключително фрагментарно построени. Те съдържали въпроси, с които се опитват чрез фрагментарни отговори да се разколебае обвинението на прокуратурата.
"Дори някой вещи лица не искаха да отговорят на някой от въпросите им, тъй като извадени от контекста на събитието би могло да се стигне до други изводи. За нас предните три експертизи, които бяха изслушани, също не бяха обективни, тъй като също бяха с фрагментарни въпроси. Пак казвам - единствената причина за инцидента е скоростта", заяви Димитров.
Експерт от Чехия: Релсовият път в Хитрино е бил в лошо състояние
„Очакваме след почивката съдията да се произнесе кога ще бъде последното съдебно заседание в Шуменския окръжен съд и се надяваме това да е резервната дата по делото - 16 януари. Нашите очаквания са за осъдителна присъда, в максимален размер”, допълни Димитров.
Пробитата цистерна в Хитрино не е била годна за експлоатация
То продължава в Шуменския окръжен съд. Обвиняеми са машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков. Те управлявали дерайлиралата в ранната сутрин на 10 декември 2016 г. в района на гара "Хитрино" влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан, предаде БТА.
При представяне на експертизата, в съдебната зала Йорданова каза, че причина за железопътното произшествие е високата скорост, с която се е движела влаковата композиция.
Преди 3 години: Кошмарът, който никой в Хитрино няма да забрави (СНИМКИ)
При стрелка с номер едно на железния път тя е преминала с 81 км/час, а при стрелка с номер пет - със 78 км/час, като максималната допустима скорост в гаровите коловози е 40 км/час.
Адвокатите на подсъдимите казаха, че приемат експертизата само в писмения й вид, тъй като имало различия при представянето й в съдебната зала. Те поискаха почивка, за да се запознаят с протокола от предходното съдебно заседание от 10 януари, към което се присъедини и прокурор Маргарита Георгиева.
Назначиха експерти за нови експертизи по делото ''Хитрино''
Заседанието бе отложено за 14:00 часа. „Съдържащото се в писмения вид на експертизата беше нещо различно от изложено от вещото лице Йорданова в с съдебната зала. В писмения вид пише, че предвид състоянието на железния път не може да се определи безопасната скорост, а тук на въпрос на частното обвинение даже каза коя е безопасната скорост", каза Димитър Стефанов - адвокат на един от подсъдимите машинисти.
Относно казаното от Йорданова в съдебната зала, че причина за железопътното произшествие е високата скорост, с която се е движела влаковата композиция, адвокат Стефанов отбеляза, че тя не е имала такава задача.
Отново разпитаха румънец по делото „Хитрино“
"Задачата й бе да определи безопасната скорост за преминаване през стрелката и тя е написала, че не може да я определи", уточни той. Адвокатът на загиналите и пострадалите при инцидента в Хитрино Николай Димитров каза, че последните експертизи по делото, по искания на защитата на подсъдимите, са изключително фрагментарно построени. Те съдържали въпроси, с които се опитват чрез фрагментарни отговори да се разколебае обвинението на прокуратурата.
"Дори някой вещи лица не искаха да отговорят на някой от въпросите им, тъй като извадени от контекста на събитието би могло да се стигне до други изводи. За нас предните три експертизи, които бяха изслушани, също не бяха обективни, тъй като също бяха с фрагментарни въпроси. Пак казвам - единствената причина за инцидента е скоростта", заяви Димитров.
Експерт от Чехия: Релсовият път в Хитрино е бил в лошо състояние
„Очакваме след почивката съдията да се произнесе кога ще бъде последното съдебно заседание в Шуменския окръжен съд и се надяваме това да е резервната дата по делото - 16 януари. Нашите очаквания са за осъдителна присъда, в максимален размер”, допълни Димитров.