Пробитата цистерна от инцдента в Хитрино не е била годна за експлоатация. Това е становището на експерти, което бе представено по време на поредното заседание по делото за ЖП инцидента, който отне 7 човешки живота.
Преди 3 години: Кошмарът, който никой в Хитрино няма да забрави (СНИМКИ)
Становището е на вещите лица проф. Валери Стоилов от Техническия университет - София и проф. Симеон Ананиев от ВТУ "Тодор Каблешков" - София. Според техния анализ, на база различни замервания и документация техническото състояние на цистерната не отговаря на изискванията на международния правилник за опасни товари.
Назначиха експерти за нови експертизи по делото ''Хитрино''
На база замервания пък е установено, че дебелината на корпуса на цистерната е по-голяма от конструктивната. Това, според проф. Стоилов, се дължи на наслагвания на превозвани материали. Той бе категоричен, че при установяването на такива, е задължително да се почистват.
Отново разпитаха румънец по делото „Хитрино“
Самата цистерна е произведена през 1971 година. проф. Стоилов бе категоричен, че възрастта й не е от значение, а по-скоро техническото състояние.
Експерт от Чехия: Релсовият път в Хитрино е бил в лошо състояние
Адвокатът на единия от обвинените за инцидента машинисти Ивайло Йорданов заяви, че фирмата превозвач "Булмаркет" не носи отговорност за състоянието на цистерните, а само за това да се достави товара. По думите му, отговорността е натози, който предава влака за превоз от рафинерията в Бургас.
Преди 3 години: Кошмарът, който никой в Хитрино няма да забрави (СНИМКИ)
Становището е на вещите лица проф. Валери Стоилов от Техническия университет - София и проф. Симеон Ананиев от ВТУ "Тодор Каблешков" - София. Според техния анализ, на база различни замервания и документация техническото състояние на цистерната не отговаря на изискванията на международния правилник за опасни товари.
Назначиха експерти за нови експертизи по делото ''Хитрино''
На база замервания пък е установено, че дебелината на корпуса на цистерната е по-голяма от конструктивната. Това, според проф. Стоилов, се дължи на наслагвания на превозвани материали. Той бе категоричен, че при установяването на такива, е задължително да се почистват.
Отново разпитаха румънец по делото „Хитрино“
Самата цистерна е произведена през 1971 година. проф. Стоилов бе категоричен, че възрастта й не е от значение, а по-скоро техническото състояние.
Експерт от Чехия: Релсовият път в Хитрино е бил в лошо състояние
Адвокатът на единия от обвинените за инцидента машинисти Ивайло Йорданов заяви, че фирмата превозвач "Булмаркет" не носи отговорност за състоянието на цистерните, а само за това да се достави товара. По думите му, отговорността е натози, който предава влака за превоз от рафинерията в Бургас.