"Почти 1000 образователни медиатори и социални работници ще продължат да работят в образователната система след 1 юли т.г. Те са назначени в 721 училища. Техните възнаграждения ще бъдат осигурени по Националната програма „Подкрепа на образователните медиатори и социалните работници” с бюджет от над 6 млн. лв.", съобщиха от пресцентъра на Министерство на образованието и науката (МОН).
Повечето от тези хора и досега помагаха на училищата да привличат и задържат в клас деца от семейства със слаб интерес към образованието. До момента техните възнаграждения се плащаха със средства по проект „Подкрепа за успех“ на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ или от бюджетите на училищата. Договорите с тях обаче изтичат на 30 юни 2022 г. Затова МОН поема заплатите им чрез специално разработена за целта национална програма. Така ще се осигури устойчивост в подкрепата за образователния процес и ще се гарантират работните места.
Образователните медиатори и социалните работници в училищата имат важна роля за приобщаването на деца и ученици в системата на образованието. В условията на обучение от разстояние в електронна среда по време на пандемията от COVID- 19 те съдействаха за обмен на информация между учители и родители, подпомагаха родителите и децата при самоподготовката и упражненията. В сътрудничество със семейната общност те мотивираха много ученици да продължат обучението си.
Повечето от тези хора и досега помагаха на училищата да привличат и задържат в клас деца от семейства със слаб интерес към образованието. До момента техните възнаграждения се плащаха със средства по проект „Подкрепа за успех“ на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ или от бюджетите на училищата. Договорите с тях обаче изтичат на 30 юни 2022 г. Затова МОН поема заплатите им чрез специално разработена за целта национална програма. Така ще се осигури устойчивост в подкрепата за образователния процес и ще се гарантират работните места.
Образователните медиатори и социалните работници в училищата имат важна роля за приобщаването на деца и ученици в системата на образованието. В условията на обучение от разстояние в електронна среда по време на пандемията от COVID- 19 те съдействаха за обмен на информация между учители и родители, подпомагаха родителите и децата при самоподготовката и упражненията. В сътрудничество със семейната общност те мотивираха много ученици да продължат обучението си.