Наградите „Образователен медиатор на годината“ за 2022 г. връчи министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов на официална церемония в МОН. В навечерието на Ромската Нова година той отличи шестима победители в конкурса, организиран от Център „Амалипе“. Останалите единадесет номинирани бяха наградени с грамоти от зам.-министъра на образованието и науката д-р Мария Гайдарова, съобщи МОН.
„С ежедневната си работа, постоянния диалог с родителите, съветването на учениците и помощта с учебния материал, медиаторите правите магията на супергерои възможна“, заяви в приветствието си министър Пенов. Той припомни, че екипът на Министерство на образованието и науката успя да удължи срока на Националната програма, по която близо 1000 медиатори и социални работници ще продължат своята работа. Проф. Пенов изрази увереност, че ще бъде намерен вариант тази програма да продължи и след 30 юни.
Голямата награда „Образователен медиатор на годината“ спечели Екрам Мюмюнов. „Тази награда винаги ще ми напомня трудните, но прекрасни мигове на съвместната работа с ученици, родители и учители от Професионалната гимназия по моден дизайн във Велико Търново, където съм медиатор. Сега е моментът, г-н министър Пенов, да изкажа благодарност от нас на всички служители на МОН, които съдействахте за своевременното удължаване и действие на Националната програма за подкрепа на образователните медиатори“, каза победителят. Заради подкрепата той връчи на министъра специален благодарствен адрес.
Приз за добротворчество и застъпничество спечели Стефан Трендафилов от Професионалната гимназия по механотехника в Сливен. Ташка Мутафова, медиатор в училището в село Кукорево, община Тунджа, взе награда за популяризиране на ромската култура и традиция. Ивелина Костова, медиатор към ОУ ,,Св. Св. Кирил и Методий“ село Ряхово, община Сливо поле, получи приз „Овластяване на ромската жена“, а Милка Ангелова от СУ „Вл. Комаров“ във Велико Търново - „Млад Будител“. Награда за теренна работа и постигане на диалог взе Десислава Янкова, медиатор в Средно училище „Николай Катранов“ в Свищов.
Ученици от училището в село Караджово представиха етнокултурния ромски празник „Василица“. Училището получи почетния знак на МОН за приноса си в обучаване на ученици от различни етнически групи.
„С ежедневната си работа, постоянния диалог с родителите, съветването на учениците и помощта с учебния материал, медиаторите правите магията на супергерои възможна“, заяви в приветствието си министър Пенов. Той припомни, че екипът на Министерство на образованието и науката успя да удължи срока на Националната програма, по която близо 1000 медиатори и социални работници ще продължат своята работа. Проф. Пенов изрази увереност, че ще бъде намерен вариант тази програма да продължи и след 30 юни.
Голямата награда „Образователен медиатор на годината“ спечели Екрам Мюмюнов. „Тази награда винаги ще ми напомня трудните, но прекрасни мигове на съвместната работа с ученици, родители и учители от Професионалната гимназия по моден дизайн във Велико Търново, където съм медиатор. Сега е моментът, г-н министър Пенов, да изкажа благодарност от нас на всички служители на МОН, които съдействахте за своевременното удължаване и действие на Националната програма за подкрепа на образователните медиатори“, каза победителят. Заради подкрепата той връчи на министъра специален благодарствен адрес.
Приз за добротворчество и застъпничество спечели Стефан Трендафилов от Професионалната гимназия по механотехника в Сливен. Ташка Мутафова, медиатор в училището в село Кукорево, община Тунджа, взе награда за популяризиране на ромската култура и традиция. Ивелина Костова, медиатор към ОУ ,,Св. Св. Кирил и Методий“ село Ряхово, община Сливо поле, получи приз „Овластяване на ромската жена“, а Милка Ангелова от СУ „Вл. Комаров“ във Велико Търново - „Млад Будител“. Награда за теренна работа и постигане на диалог взе Десислава Янкова, медиатор в Средно училище „Николай Катранов“ в Свищов.
Ученици от училището в село Караджово представиха етнокултурния ромски празник „Василица“. Училището получи почетния знак на МОН за приноса си в обучаване на ученици от различни етнически групи.