Може би прекалено много промени се случиха в системата през последните години и това малко или много натовари учителите с множество допълнителни дейности. Ние разбираме тяхната реакция. Това коментира образователният министър Красимир Вълчев пред камерата на NOVA по повод предстоящия протест, готвен от учители за първия учебен ден.
Учители на протест в първия учебен ден, синдикатите се разграничиха
Факт е, че имаше неточни думи в постановлението, но затова всеки нормативен акт се подлага на обществено обсъждане. Ние се опитваме да бъдем разумни и да отчетем гласа на учителите, допълни министърът.
Той уточни, че целта не е те да ходят всеки ден по домовете. „Целта е да има реактивност. Целта е да ги накараме тези деца да ходят на училище ежедневно - имаме проблем с ежедневната посещаемост.“
„Механизмът, който регламентира това постановление даде резултат по отношение на първоначалното записване. Много по-трудно е сега да осигурим ежедневната посещаемост. Това предполага ежедневна работа най-вече от учителите, но подпомогнати от останалите институции. Най-вече от учителите, но подпомогнати от останалите институции“, каза Красимир Вълчев.
Красимир Вълчев: 60 000 първокласници тръгват на училище от 15 септември
„Не можем да се откажем от това. Това означава да живеем в бъдеще в общество с повече изключени хора“, коментира той.
По думите му в голям брой училища средната посещаемост е под 50%. „Няма как ефективно да ги интегрираме тези деца, ако не ходят редовно на училище.“
„Ние засега не идентифицираме протести на учители в множествено число, идентифицираме един конкретен апел за протест на учител, който преди е изразявал отношение срещу проекта на стратегия за детето“, каза образователният министър и добави: „Нашето усещане е, че се опитват да етикетират един протест като учителски, без той да е такъв.“
Учители на протест в първия учебен ден, синдикатите се разграничиха
Факт е, че имаше неточни думи в постановлението, но затова всеки нормативен акт се подлага на обществено обсъждане. Ние се опитваме да бъдем разумни и да отчетем гласа на учителите, допълни министърът.
Той уточни, че целта не е те да ходят всеки ден по домовете. „Целта е да има реактивност. Целта е да ги накараме тези деца да ходят на училище ежедневно - имаме проблем с ежедневната посещаемост.“
„Механизмът, който регламентира това постановление даде резултат по отношение на първоначалното записване. Много по-трудно е сега да осигурим ежедневната посещаемост. Това предполага ежедневна работа най-вече от учителите, но подпомогнати от останалите институции. Най-вече от учителите, но подпомогнати от останалите институции“, каза Красимир Вълчев.
Красимир Вълчев: 60 000 първокласници тръгват на училище от 15 септември
„Не можем да се откажем от това. Това означава да живеем в бъдеще в общество с повече изключени хора“, коментира той.
По думите му в голям брой училища средната посещаемост е под 50%. „Няма как ефективно да ги интегрираме тези деца, ако не ходят редовно на училище.“
„Ние засега не идентифицираме протести на учители в множествено число, идентифицираме един конкретен апел за протест на учител, който преди е изразявал отношение срещу проекта на стратегия за детето“, каза образователният министър и добави: „Нашето усещане е, че се опитват да етикетират един протест като учителски, без той да е такъв.“