Хаос с техническите прегледи на автомобилите няма, заяви пред журналисти служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, който се запозна на място с работата на новата система за контрол на пунктовете за годишни технически прегледи в автосервиз в столицата.
„Заработи система за качество и игнорирахме човешкия фактор, както и възможността манипулацията на данни да се въвежда ръчно“, отбеляза министърът.
Той подчерта, че новоназначена работна група, създадена за срок от пет дни, ще направи предложение за нормативни промени. „В петък очаквам доклад, който да одобря“, посочи Георги Гвоздейков.
От 22 юли уредите в пунктовете предават данните от измерванията автоматично по електронен път към системата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. По този начин бяха преустановени възможностите за ръчно коригиране на данните, свързани с отработените газове и спирачното усилие на автомобилите. Експерти обаче алармираха, че автомобили, предимно бензинови, масово не могат да покрият нормите.
Министър Георги Гвоздейков коментира и темата с железопътния транспорт.
„Доста възможности сме пропуснали във времето България да има модерен железопътен транспорт, трябва да наваксаме много. Държавата трябва да има точна и ясна стратегия за свързаност – сухопътна, железопътна, енергийна“, посочи той.
Министърът коментира и поисканите от него оставки на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) заради зачестилите инциденти по жп мрежата. „Аз съм подходил отговорно. Дал съм време на тяхната съвест, да направят своя морален акт. Всички знаем напоследък какви са проблемите. Голяма част от тях са наследени, но не бива това да ни успокоява. Аз съм за държава на резултатите, на перспективата и на това да бъде представена ясна стратегия за това как ще развиваме железопътния транспорт. Не просто да отчитаме вид дейност като най-обикновени държавни служители“, посочи той.
На въпрос от журналисти как вървят процедурите по Плана за възстановяване и устойчивост за придобиване на новите влакове, министърът отговори: „Днес отворихме офертите по последната процедура, има две подадени оферти“. Министърът подчерта, че по някои процедури има „съдебни саги“, но изрази надежда до средата на септември да има подписани договори, с които България да има между 70 и 80 чисто нови влака.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
„Заработи система за качество и игнорирахме човешкия фактор, както и възможността манипулацията на данни да се въвежда ръчно“, отбеляза министърът.
Той подчерта, че новоназначена работна група, създадена за срок от пет дни, ще направи предложение за нормативни промени. „В петък очаквам доклад, който да одобря“, посочи Георги Гвоздейков.
От 22 юли уредите в пунктовете предават данните от измерванията автоматично по електронен път към системата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. По този начин бяха преустановени възможностите за ръчно коригиране на данните, свързани с отработените газове и спирачното усилие на автомобилите. Експерти обаче алармираха, че автомобили, предимно бензинови, масово не могат да покрият нормите.
Министър Георги Гвоздейков коментира и темата с железопътния транспорт.
„Доста възможности сме пропуснали във времето България да има модерен железопътен транспорт, трябва да наваксаме много. Държавата трябва да има точна и ясна стратегия за свързаност – сухопътна, железопътна, енергийна“, посочи той.
Министърът коментира и поисканите от него оставки на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) заради зачестилите инциденти по жп мрежата. „Аз съм подходил отговорно. Дал съм време на тяхната съвест, да направят своя морален акт. Всички знаем напоследък какви са проблемите. Голяма част от тях са наследени, но не бива това да ни успокоява. Аз съм за държава на резултатите, на перспективата и на това да бъде представена ясна стратегия за това как ще развиваме железопътния транспорт. Не просто да отчитаме вид дейност като най-обикновени държавни служители“, посочи той.
На въпрос от журналисти как вървят процедурите по Плана за възстановяване и устойчивост за придобиване на новите влакове, министърът отговори: „Днес отворихме офертите по последната процедура, има две подадени оферти“. Министърът подчерта, че по някои процедури има „съдебни саги“, но изрази надежда до средата на септември да има подписани договори, с които България да има между 70 и 80 чисто нови влака.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня