Крайното решение на проекта за булевард "Мария Луиза" в София е свързано с трансформирането му като пешеходна зона. Това каза пред журналисти главният архитект на Столична община арх. Здравко Здравков, предаде Агенция "Фокус". "Проекът, който разработва арх. Захариев следва да бъде разглеждан в няколко етапа. Крайното решение е трансформирането на "Мария Луиза" като пешеходна. Проектът трябва да претърпи своето поетапно развитие с изнасянето на трафика по "Данаил Николаев". Обвързването на трафика по "Данаил Николоев" или преразглеждане на трасето на "Паисий Хилендарски"", каза още арх. Здравков. Според него проектът разглежда и изпълнението на транспортно-комуникационния възел.
"В момента това, което се прави като градоустройствена разработка трябва да доведе до разработването на подробен устройствен план", допълни още главният архитект.
Той уточни, че това няма да се случи 2020 г., но трябва да има потенциала в града и да има хоризонт. "Пространството около Централна жп гара чисто пешеходно се намира на 15 минути от "Св. Неделя". Чисто географски във времето бул. "Сливница" и жп гарата са се превърнали в градски бариери, които чрез правилни градоустройствени намеси, бихме могли да ги преодолеем и да променим отношението изобщо към тази част на града. Пазарните стойности дори на имотите, разположени северно от бул. "Сливница" са значително по-ниски от тези, които се намират от южната част. Да не говорим тези, които се намират от южната страна на "Тодор Александров" и бул. "Дондуков", обясни още арх. Здравков.
Десетки мотористи отново ще раздават подаръци на деца (ВИДЕО)
Във връзка с многофункицоналната зала, която се планира да бъде изградена в района на Централна жп гара, арх. Здравков поясни, че става въпрос за мястото на бившата автогара, която се намира срещу Централна жп гара. "В момента подготвяме задание да определим капацитета на залата, за какъв тип дейности ще бъде. Има търсене за нова сграда на Филхармонията. Заедно с Министерство на културата ще обсъдим конкретните функици", допълни още той.
Във връзка с опасните сгради и техния брой, арх. Здравков поясни, че броят е огромен.
"Обикновено процедурите за незаконно строителство завършват със заповед за премахване, която собствениците не премахват доброволно и следва да бъде премахната принудително. Това е доста труден административен акт, защото ние принудително премахваме, след това си търсим парите по съдебен ред. Винаги собствениците, които се действа спрямо тях, търпят и доста едно негативно отношение. След като са изтекли всички процедури, единственият законен начин е този. Който е строил незаконно, трябва да си премахне съответния обект", допълни още той. По думите му има всякакви обекти: гаражи, навеси и други.
"В момента това, което се прави като градоустройствена разработка трябва да доведе до разработването на подробен устройствен план", допълни още главният архитект.
Той уточни, че това няма да се случи 2020 г., но трябва да има потенциала в града и да има хоризонт. "Пространството около Централна жп гара чисто пешеходно се намира на 15 минути от "Св. Неделя". Чисто географски във времето бул. "Сливница" и жп гарата са се превърнали в градски бариери, които чрез правилни градоустройствени намеси, бихме могли да ги преодолеем и да променим отношението изобщо към тази част на града. Пазарните стойности дори на имотите, разположени северно от бул. "Сливница" са значително по-ниски от тези, които се намират от южната част. Да не говорим тези, които се намират от южната страна на "Тодор Александров" и бул. "Дондуков", обясни още арх. Здравков.
Десетки мотористи отново ще раздават подаръци на деца (ВИДЕО)
Във връзка с многофункицоналната зала, която се планира да бъде изградена в района на Централна жп гара, арх. Здравков поясни, че става въпрос за мястото на бившата автогара, която се намира срещу Централна жп гара. "В момента подготвяме задание да определим капацитета на залата, за какъв тип дейности ще бъде. Има търсене за нова сграда на Филхармонията. Заедно с Министерство на културата ще обсъдим конкретните функици", допълни още той.
Във връзка с опасните сгради и техния брой, арх. Здравков поясни, че броят е огромен.
"Обикновено процедурите за незаконно строителство завършват със заповед за премахване, която собствениците не премахват доброволно и следва да бъде премахната принудително. Това е доста труден административен акт, защото ние принудително премахваме, след това си търсим парите по съдебен ред. Винаги собствениците, които се действа спрямо тях, търпят и доста едно негативно отношение. След като са изтекли всички процедури, единственият законен начин е този. Който е строил незаконно, трябва да си премахне съответния обект", допълни още той. По думите му има всякакви обекти: гаражи, навеси и други.