Мъжете доминират във всички индустрии и светът на модата не прави изключение - в него ръководните позиции се заемат от дами едва в 14% от случаите, пише в. "Метро".
Таблоидът цитира годишния доклад "Глас рънуей", който следи за половото неравенство във фешън бранша. Парадоксален е фактът, че главните потребители на модата са жените, които харчат за модни изделия три пъти повече от мъжете. Но когато стане въпрос за ръководни постове, те стават малцинство.
Жените в ЕС са по-образовани и с по-дълъг живот от мъжете, но печелят по-малко
В Нюйоркския фешън институт 85% от студентите са от женски пол. Но след като се дипломират, те получават работа, която не им осигурява кариерно развитие. 30% от респондентките били убедени, че ако си позволят майчинство, то би се отразило на кариерата им и на израстването им в службата.
България в топ 5 в света по дял на жените в директорски бордове
В областта на медиите, занимаващи се с мода, положението също е тревожно. В издателството Конде Наст, под чиято шапка излизат изданията "Вог", "Гламър", "Татлър" и др. има наети три пъти повече жени от мъже. Но дамите получават средно 66% по-ниски възнаграждения, в сравнение с представителите на силния пол.
Таблоидът цитира годишния доклад "Глас рънуей", който следи за половото неравенство във фешън бранша. Парадоксален е фактът, че главните потребители на модата са жените, които харчат за модни изделия три пъти повече от мъжете. Но когато стане въпрос за ръководни постове, те стават малцинство.
Жените в ЕС са по-образовани и с по-дълъг живот от мъжете, но печелят по-малко
В Нюйоркския фешън институт 85% от студентите са от женски пол. Но след като се дипломират, те получават работа, която не им осигурява кариерно развитие. 30% от респондентките били убедени, че ако си позволят майчинство, то би се отразило на кариерата им и на израстването им в службата.
Gulliver/Getty Images
България в топ 5 в света по дял на жените в директорски бордове
В областта на медиите, занимаващи се с мода, положението също е тревожно. В издателството Конде Наст, под чиято шапка излизат изданията "Вог", "Гламър", "Татлър" и др. има наети три пъти повече жени от мъже. Но дамите получават средно 66% по-ниски възнаграждения, в сравнение с представителите на силния пол.