Спадът на US автопазара удари Volvo
Спадът на US автопазара удари Volvo / netinfo

Шведският автопроизводител Volvo („Волво”) обяви, че ще съкрати 2000 работни места или 8 на сто от персонала си в света. От Volvo обясняват, че слабият долар, който прави техните автомобили по-неконкурентноспособни, както и поскъпването на суровините и спада на американския пазар са довели до първата тримесечна загуба на компанията в размер на 151 млн. долара.

Компанията ще уволнява служителите като част от плана за намаляване на разходите. „Това е необходимо, ако искаме да постигнем по-добра финансова позиция. Трябва да се справим с трудните пазарни условия”, обясняват от Volvo.

Ще бъдат съкратени 1200 работни места в Швеция и 300 служители в чужбина, а освен това ще бъдат прекратени договорите на 500 консултанти.

През миналата година продажбите на коли на шведската фирма в САЩ са спаднали с 8,4 на сто в сравнение с 2006 година.

От януари до март тази година растежът на развиващите се пазари не е в състояние да компенсира влошаващите се пазарни условия в САЩ и Европа, където клиентите искат а купуват по-малки коли с по-малък разход на гориво.