До края на месеца ще бъдат готови плановете по проекта за изграждане на автомагистрала София - Калотина, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той уточни, че в момента работна група подготвя конкретните предложения за строителството на аутобана съвместно със сръбската страна. Пътят София - Калотина ще струва около 400 милиона евро. Целта на строителното министерство е тези пари да бъдат отпуснати през текущия програмен период на ОП „Транспорт", обясни ресорният министър. Аутобанът ще се строи поетапно, но преди 2015 година няма да можем да пътуваме по трасето София - Калотина.
Магистралата ще бъде изградена от четири отсечки, като основното трасе от близо 49 километра ще бъде между София и Калотина, обясни министър Плевнелиев.
„Тя ще включва и така наречената западна тангента, тъй като София има изключителен проблем, че там, където ще дойде магистрала „Люлин", ще стане също жестоко стълпотворение от коли и камиони, задръствания, тъй като западната тангента на София е в едно изключително тежко състояние. Така че западната тангента е между връзката на магистрала „Люлин" и връзката на бъдещата магистрала София - Калотина. След това следващият участък е северната тангента на София, която е изключително важна. Последният, четвърти участък е източната тангента на София. По този начин целият транзитен трафик през магистрала „Люлин" по западната тангента през София-Калотина по северната тангента и през източната тангента заминава за „Хемус" и „Тракия", без да влиза в центъра на града, за да направим София един прекрасен град за живеене", каза Плевнелиев.
Плевнелиев припомни амбицията на кабинета до края на мандата да бъдат построени 3 магистрали. Ресорният министър обясни, че още преди 40 години страната ни е обмисляла вариант, при който България е кръстосана от 7 аутобана. Прогнозите на Плевнелиев са, че ако се работи сериозно, по тях ще можем да пътуваме през 2020 година.