Мая Манолова обеща награда за разчитане на сметка за топло
Мая Манолова обеща награда за разчитане на сметка за топло / БГНЕС
Мая Манолова обеща награда за разчитане на сметка за топло
84482
Мая Манолова обеща награда за разчитане на сметка за топло
Мая Манолова обеща награда за разчитане на сметка за топло
  • Мая Манолова обеща награда за разчитане на сметка за топло
  • Мая Манолова обеща награда за разчитане на сметка за топло

Омбудсманът Мая Манолова обяви награда за този, който успее да разчете фактурите за парно. Това стана ясно на организирана от нея отворена приемна по проблемите на хората с топлофикациите.

Причина за организирането на публична дискусия с граждани по темата е, че до омбудсмана са постъпили най-много жалби срещу топлофикациите, обясни Манолова.
Тя отчете, че откакто заема поста, до нея са адресирани 302 жалби във връзка с проблемите, които им създават топлофикационните дружества. Най-честите оплаквания са за високи сметки на домакинствата дори когато те са се отказали да ползват топло, но им се начислява такса за сградната инсталация. "Тоест той мръзне и плаща", обясни Манолова.

По думите й също така е несправедлива и неразбираема методиката, която разпределя задълженията между съседите в етажната собственост.

Десетки хиляди българи останали без дом заради дългове

Оплаквания има и заради неясните фактури. Омбудсманът сподели, че не е срещнала българин, който да може да разчете фактурата, която топлофикация му праща, а участниците в дискусията хорово й отговориха, че такъв няма. "Ако има гражданин, който да разбира съобщенията на топлофикацията, ще получи награда от омбудсмана", каза Манолова, визирайки разбивката на сметките.

Други проблеми са принудителните събирания на вземанията от абонатите на топлофикацията, които след като се натоварят с различни такси и разноски, увеличават дълга в пъти и се стига до случаи, при които за да се разплатят, хората продават жилищата си, обясни Манолова.

Омбудсманът отчете какво е направила досега: "Идентифицирахме проблемите, които дружеството създава на неговите клиенти. Направихме анализ на всеки от тях.

Да се забрани монополите да ползват колекторски фирми иска омбудсманът

Подготвихме специален доклад, в който сме ги изложили и сме дефинирали конкретни предложения за тяхното решение", обясни Манолова. Таксата за сградна инсталация е дадена на съд, като е написана жалба до Върховния касационен съд с настояване да се произнесе дължима ли е таксата, предвид че е налице противоречива съдебна практика, съобщи Манолова под бурните аплодисменти на присъстващите.

Сред действията на омбудсмана е и искане до Конституционния съд да се отменят юристконсултските възнаграждения по делата на топлофикацията срещу абонатите. Следващата седмица Манолова организира срещи с енергийния министър, ръководството на столичната Топлофикация и експерти, за да се обсъдят решения за проблемите на хората.