Кредитор: Общината е съучастник в източване на „Градски транспорт” – Пловдив
Кредитор: Общината е съучастник в източване на „Градски транспорт” – Пловдив / netinfo

С нови 2 млн. лева само за последните 2 месеца е задлъжняла “Градски транспорт” към купувача си – фирмата “Транс сити” на общинския съветник Ангел Батаклиев.Това огласи доставчикът на горива Петър Никленов, по чийто иск превозвачът бе обявен в неплатежоспособност със задна дата от август 2006-а. Според него общината е съучастник в “тази схема на източване на фирмата”, тъй като отказва да упражни правото си като миноритарен акционер да вкара в дружеството финансов контрольор.

В действията си по казуса “Градски транспорт” администрацията и кметът поставят целесъобразността над законите и така увреждат интересите на кредиторите, на които превозвачът дължи над 4 млн. лева, каза Никленов. Той показа писмо от 7 май до кмета Славчо Атанасов, в което настоява общината да назначи контрольор във фирмата. За 3 месеца градоначалникът не е отговорил, въпреки че по закон трябва да направи това в 30-дневен срок.

Новите 2 млн. лв. дълг на “Градски транспорт“ са натрупани от дължими лизингови вноски и лихви по тях за 60-те нови рейса, които трябваше да са инвестиция на купувача, но се плащат от приватизираното дружество, уточни Никленов.

Той обяви, че на утрешното заседание по делото за неплатежоспособност на превозвача ще оспори вземанията на купувача Ангел Батаклиев, защото е недопустимо той да бъде едновременно и инвеститор, и кредитор.

Батаклиев също оспорва претенциите на Никленов, че “Градски транспорт” му дължи 3,7 млн. лева от неплатени горива, неустойки и лихви. Превозвачът твърди, че неплатената към фирма “Векта” нафта е на стойност 670 хиляди лева.

Доставчикът на горива пък заяви, че възраженето на Батаклиев е внесено след изтичане на законовия срок за обжалване и след манипулация в Търговския регистър. Там са вписани изрично, без това да е необходимо, списъци на кредиторите, за да се даде възможност за нови срокове за обжалване, след като Батаклиев е изпуснал законовите, твърди Никленов.

Тези вписвания по партидата на "Градски транспорт" са извършени на база актове на съда, които са отразени приоритетно, още на датата на постъпване на заявителския материал, коментираха от регионалната дирекция на Агенцията по вписванията. От там призоваха страните по делото да не въвличат институцията в търговските си спорове.