Клиентите на ЧЕЗ остават „на светло”, реши арбитражната комисия
Клиентите на ЧЕЗ остават „на светло”, реши арбитражната комисия / снимка: БГНЕС

Ако се стигне до ефективна стачка, „ЧЕЗ Разпределение България” трябва да осигури диспечерската дейност, дейността на операторите в подстанциите, както и аварийно-възстановителна дейност. Това е записано в решението на комисията на Националния институт за помирение и арбитраж, съобщават от пресцентъра на института.

Комисията беше назначена преди 10 дни от директора на института Кирил Александров, за да се произнесе по трудовия спор в дружеството и определи минималния режим, по който ще бъде снабдявана с електричество цяла Западна България по време на стачка.

След продължителни преговори ръководството на ЧЕЗ не постигна споразумение по исканията на служителите за увеличение на заплатите, сключване на нов колективен трудов договор и отмяна на предвидените съкращения. Спорно остана и искането на работещите за спиране на електроподаването при започване на стачни действия.

Съгласно Закона за уреждане на колективните трудови спорове арбитражната комисия определя осигуряването на диспечерските, операторските и аварийни дейности, както и провеждане на предвидените по предварително определен график изпити за правоспособност за работа. Решението е окончателно и подлежи на незабавно изпълнение.