Бизнесът е за концесията на Летище София. Позицията изразиха изпълнителният директор на КРИБ Евгений Иванов и икономическият анализатор Лъчезар Богданов пред NOVA.
„Летището е отвратително. Един сандвич струва 10 лв. – сандвич, чиято възраст е прикрита зад едно целофанче и една малка минерална вода струва 5 лв. В Мюнхен за тези пари получаваме топла храна и бутилка напитка”, коментира Евгений Иванов.
Какво предлагат кандидатите за стопани на Летище София?
Той показа снимки от летището и изрази възмущението си като пътник. „Един чех ни беше представил като една тоалетна… в общи линии това е Летище София в момента – отвратително. Мен ме е гнус”, заяви той.
Богданов също коментира концесията на Летище София. „В крайна сметка за София и за българската икономика е важно летището да бъде от една страна входна врата, но от друга страна и привлекателен център. България е доста откъсната от Европа все още. Има редица големи градове в Източна Европа, да не говорим за Западна, с които изобщо няма свързаност. Искаме да сме хъб IT на Балканите, а до половината столици няма директни входове. Да се надяваме, че това ще бъде във фокуса на разглеждане на комисията по процедурата”, каза той.
Петима кандидати за концесията на Летище София
Евгений Иванов обясни и причината за липсата на достатъчно инвестиции в България след прехода.„Тръгнахме от равни позиции с останалите държави от ЕС, но там подходът беше инвеститорът е този, който определя правилата на играта. Чуват това, което искаше инвеститорът. У нас изгонихме насила „Мишлен”, който желаеше да купи завода „Вида” и да произвежда там това, което в момента произвежда в Пирот. Гонихме насила истинските инвеститори, докато се опитвахме по нашенски да решим проблемите на икономиката. Сега започваме, през последните 10 години, да вървим по този курс и успяваме да догоним тези, които бяха наравно с нас”, каза той.
Транспортният министър: Стига спекулации, няма фаворит за Летище София
В следващите не повече от 20 години ще догоним цифрата, която повече няма да ни дава право да получаваме средства от Кохезионните фондове, което означава, че ще достигнем до 70% от доходите на най-слабо развитите европейски страни, но ако говорим за 100% - тогава вече можем да говорим и за 44 години, каза Евгений Иванов по повод на представеното изследване от БАН, според което, доходите на българите ще се изравнят с тези на жителите на държавите членки в Западна Европа след 44 години. „Инвеститорите искат правителството да прави, а не да говори”, беше категоричен той.
Лъчезар Богданов обясни, че, ако има промяна в икономическата политика, която да доведе до промяна във факторите, които правят средата за бизнес в България по-добра, а оттам се създадат и условия за бърз икономически растеж - това може да доведе до много по-бърза трансформация. „Няма особен смисъл от спорове и сметки след колко години ще изравним доходите си с европейските, но въпросът е, че България наистина е доста по-бедна страна и за да стигне напред трябва да прави нещо, така че растежът да е по-бърз и да имаме устойчиви инвестиции”, обясни той.
„Летището е отвратително. Един сандвич струва 10 лв. – сандвич, чиято възраст е прикрита зад едно целофанче и една малка минерална вода струва 5 лв. В Мюнхен за тези пари получаваме топла храна и бутилка напитка”, коментира Евгений Иванов.
Какво предлагат кандидатите за стопани на Летище София?
Той показа снимки от летището и изрази възмущението си като пътник. „Един чех ни беше представил като една тоалетна… в общи линии това е Летище София в момента – отвратително. Мен ме е гнус”, заяви той.
Богданов също коментира концесията на Летище София. „В крайна сметка за София и за българската икономика е важно летището да бъде от една страна входна врата, но от друга страна и привлекателен център. България е доста откъсната от Европа все още. Има редица големи градове в Източна Европа, да не говорим за Западна, с които изобщо няма свързаност. Искаме да сме хъб IT на Балканите, а до половината столици няма директни входове. Да се надяваме, че това ще бъде във фокуса на разглеждане на комисията по процедурата”, каза той.
Петима кандидати за концесията на Летище София
Евгений Иванов обясни и причината за липсата на достатъчно инвестиции в България след прехода.„Тръгнахме от равни позиции с останалите държави от ЕС, но там подходът беше инвеститорът е този, който определя правилата на играта. Чуват това, което искаше инвеститорът. У нас изгонихме насила „Мишлен”, който желаеше да купи завода „Вида” и да произвежда там това, което в момента произвежда в Пирот. Гонихме насила истинските инвеститори, докато се опитвахме по нашенски да решим проблемите на икономиката. Сега започваме, през последните 10 години, да вървим по този курс и успяваме да догоним тези, които бяха наравно с нас”, каза той.
Транспортният министър: Стига спекулации, няма фаворит за Летище София
В следващите не повече от 20 години ще догоним цифрата, която повече няма да ни дава право да получаваме средства от Кохезионните фондове, което означава, че ще достигнем до 70% от доходите на най-слабо развитите европейски страни, но ако говорим за 100% - тогава вече можем да говорим и за 44 години, каза Евгений Иванов по повод на представеното изследване от БАН, според което, доходите на българите ще се изравнят с тези на жителите на държавите членки в Западна Европа след 44 години. „Инвеститорите искат правителството да прави, а не да говори”, беше категоричен той.
Лъчезар Богданов обясни, че, ако има промяна в икономическата политика, която да доведе до промяна във факторите, които правят средата за бизнес в България по-добра, а оттам се създадат и условия за бърз икономически растеж - това може да доведе до много по-бърза трансформация. „Няма особен смисъл от спорове и сметки след колко години ще изравним доходите си с европейските, но въпросът е, че България наистина е доста по-бедна страна и за да стигне напред трябва да прави нещо, така че растежът да е по-бърз и да имаме устойчиви инвестиции”, обясни той.