Проф. Пенчо Пенчев, ГЕРБ: Добре е, че и други политически сили възприеха нашите приоритети
Проф. Пенчо Пенчев, ГЕРБ: Добре е, че и други политически сили възприеха нашите приоритети / снимка: Пресцентър ГЕРБ

При следващото си управление, от ГЕРБ отново ще са насочени към решаването на инфраструктурните проблеми в областта и страната. Това заяви проф. Пенчо Пенчев, втори в кандидат-парламентарната листа на ГЕРБ за Великотърновски регион. Според него, когато се говори за инфраструктура, тя трябва да се раздели на сектори. „Що се отнася до транспортната инфраструктура могат да се посочат няколко основни момента, като част от тях са залегнали в областната стратегия за развитие приета в началото на 2013 година“, каза професор Пенчев, който по онова време бе управител на Великотърновска област. „Един от тези въпроси е автомагистрала „Хемус” – и тук трябва всички да обединим усилия, за да може тази автомагистрала да минава колкото се може по-близо до Велико Търново”, каза проф. Пенчев, като не скри удовлетворението си, че кандидатите и на други партии вече осъзнават важността на тази тема.

Като следващ важен момент, касаещ транспортната инфраструктура, проф. Пенчев винаги посочва изграждането на високоскоростния път Русе- Велико Търново- Свиленград. Всъщност, в мандата си на областен управител самият Пенчев бе в основата на тази идея. „Безспорно е, че много кандидати за депутати от други политически сили също започнаха да посочват този приоритет за областта и това е добре, защото обединените усилия са много по-ефикасни, отколкото тези само на един човек. По отношение на този път мога да заявя, че определена заслуга имаме заедно с предишния областен управител на Русе и тя е по отношение възраждане на тази идея за високоскоростния път. По наше време се тръгна към развитие и – дай, Боже, към изграждането на такъв път”, каза проф. Пенчев.

Той обясни, че в страната има 19 прохода, които пресичат Стара планина, но реално се използва само Прохода на Републиката. През него минават до 4000 превозни средства, ежедневно. „Значимостта на този проект е, че пътищата в България се изграждат в посока изток-запад или обратно, докато юг-север – много рядко. Възможностите тук са ограничени. В тази посока трябва да се обединят усилията. Друга възможност по отношение на транспортната инфраструктура това е летище Горна Оряховица. Може да си зададем въпроса за направената концесия, която нямаше успешен край. Там критериите бяха много високи и ще посъветвам - нека да проучим опита на летище Пловдив – как то беше възстановено. Трябва да се има предвид, че летището в Горна Оряховица има най-добри природни дадености в България - почти равно отдалечено е от София, Варна и Букурещ и т.н .”.

Като основен приоритет на ПП ГЕРБ професор Пенчев посочи и подобряване на мостовите съоръжения. По думите му голяма част от тях са в лошо състояние, което допълнително се е утежнило след поройните дъждове. Въпреки една от най-използваните от опонентите на ГЕРБ опорни точки, че асфалт не се ядял, правителствата в целия свят залагат именно на по-развита инфраструктура. Инвестициите в тази сфера ще нарастват, като до 2025 година се очаква те да станат около 7 трилиона долара, сочат официалните прогнози.