95120
Трабантът на 60 години
На 7 ноември 1957 г. в Източна Германия е произведен първият автомобил от марката на бившата ГДР. Малолитражните немски возила са произвеждани между 1957 и 1991 г в автомобилния завод в Цвикау. За тези 34 години от завода са излезли над 3 милиона коли с марката „Трабант”. Днес източногерманското картонено чудо на техниката е символ на цяла една епоха.
Името на марката в превод означава ,,спътник”. Със своето име той е трябвало да напомня на грандиозен сателит, изпратен в космоса през 1957 г.
За времето си „”Трабант” е бил сравнително съвременен автомобил, създаден в противовес на „Костенурката” от Западна Германия, както е известен моделът на „Фолксваген”. Липсата на достатъчно суровини, най-вече метали, е принудила инженерите от ГДР да използват нетрадиционни методи, разказва варненецът Веселин Павлов, горд собственик на немското возило и активен член на Национален клуб „Трабант”.
Както е известно, купето е направено от композитния материал „дуропласт“ – фенолформалдехидна смола, армирана с памучни фибри. Методът на производство на Trabant, който е изключително труден, остава непроменен през тридесетте години от производството му.
С „Трабант” Веселин Павлов се сдобива през 1985 г. По-късно го продава. След десетина години се натъква на колата си в сайт за търговия с автомобили и отново я купува. Реставрира „Трабант”-а и вече няма намерение да се разделя с него.
Интересът към „Трабант” по улиците става все по-голям и предизвиква усмивките не само на варненци, но и на чуждестранните летовници, особено на тези от бившите соцстрани, споделя Ангел Пеев, председател на Национален клуб "Трабант". Варненецът има 4 коли на източногерманската марка. Една от тях има забележителна визия – изрисувана е с епизоди от анимационния филм "Ледена епоха".
Днес „Трабант”-ът е ценна придобивка за много колекционери и привърженици на ретро автомобили. А цената му през последните 2-3 години цената му рязко е скочила нагоре, разкрива Пеев.
60-тата годишнина на картонения автомобил ще бъде отбелязана и у нас. Двамата варненци се стягат за празничния „Трабант” фест, който ще се проведе в Павел баня на 11 ноември. Картонените им коли не се застояват много в гаража, а тази събота ще запърпорят към малкото градче в Южна България.
На феста ще вземат участие автомобили от различни краища на страната. Сред тях ще са две лимузини и „Трабант” 4х4.
Още по темата ще откриете в аудио зоната
Национален клуб
Дарик Варна, архив
Както е известно, купето е направено от композитния материал „дуропласт“ – фенолформалдехидна смола, армирана с памучни фибри. Методът на производство на Trabant, който е изключително труден, остава непроменен през тридесетте години от производството му.
С „Трабант” Веселин Павлов се сдобива през 1985 г. По-късно го продава. След десетина години се натъква на колата си в сайт за търговия с автомобили и отново я купува. Реставрира „Трабант”-а и вече няма намерение да се разделя с него.
Дарик Варна
Дарик Варна, архив
60-тата годишнина на картонения автомобил ще бъде отбелязана и у нас. Двамата варненци се стягат за празничния „Трабант” фест, който ще се проведе в Павел баня на 11 ноември. Картонените им коли не се застояват много в гаража, а тази събота ще запърпорят към малкото градче в Южна България.
На феста ще вземат участие автомобили от различни краища на страната. Сред тях ще са две лимузини и „Трабант” 4х4.
Национален клуб