Бул. „Черни връх” пропадна край „Хладилника”

Бул. „Черни връх” пропадна край „Хладилника”
Бул. „Черни връх” пропадна край „Хладилника” / netinfo
Бул. „Черни връх” пропадна край „Хладилника”
80249
Бул. „Черни връх” пропадна край „Хладилника”
Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта на Столична община
  • Бул. „Черни връх” пропадна край „Хладилника”
  • Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта на Столична община

Огромна дупка се отвори между зелените площи и пътното платно на столичния булевард „Черни връх" в час пик. При инцидента няма пострадали хора и автомобили, въпреки че снимки в интернет показват как няколко коли по случайност не са пропаднали в зейналия кратер.

Според Столична община стар канал, който не се използва от години, е причината за срутването на земната маса. Пред Дарик директорът на Метрополитен инж. Стоян Братоев заяви, че строителните дейности на подземния транспорт в този участък нямат нищо общо с инцидента.

Архитект Влади Калинов, ръководител на дирекция „Контрол по строителството", поясни, че предстои злополучният водопровод да бъде отстранен. От водното дружество обаче заявяват, че обектите, за които отговарят, са изрядни и каналът не е причина за пропадането на пътя.

Рано тази сутрин част от пътната настилка пред бившия завод „Витоша" в района на столичния булевард „Черни връх" пропадна. Сигналът постъпи в Дарик от таксиметрови водачи. Първоначалните данни бяха за голям отвор, в който са паднали няколко автомобила. За щастие се оказа, че няма пострадали хора и леки коли. В социалните мрежи, обаче, бяха публикувани снимки, на които ясно се виждат два автомобила, които са паркирани много близо до отворилата се дупка и е чиста случайност, че не са пропаднали.

Стар канал отворил кратера на бул. „Черни връх"

На метри от срутилата се земна маса тече строителството на метрото до квартал „Хладилника". След проверка от страна на общината стана ясно, че причината се крие в стар водопровод, който не е отстранен по неясни причини.

Според инж. Стоян Братоев строежът на метрото няма общо с инцидента: „Метрото все още не е минало през тази зона. Почвата в този район е силно овлажнена от канала, като се строи метрото, имам си проектант, който на всеки метър следи и като има промяна в геологията, преписва допълнителни мерки".

Според директора на столичното метро никой не може да каже какво има под земята. Проверка на Дарик установи, че нито една институция не носи пряка отговорност за подземния облик на столицата: „Как да разберем, ако някъде има стар канал, който работи или не работи. Навремето, когато правиха тунела на „Драган Цанков", там също имаше на няколко места пропадане".

Софийска вода отговаря за водните обекти, намиращи се на територията на София. Именно те ще трябва да отстранят въпросния канал, който предизвика пропадането на настилката в района на бул. „ Черни връх". Според арх. Влади Калинов, обаче дружеството не трябва да бъде санкционирано: „Няма причина да претърпяват санкции. Те трябва да проверят къде отива този стар канал и каква е причината в него все още да влиза вода. Те ще решат какви действия да предприемат, за да може проблемът да бъде отстранен.

От водното дружество, обаче отхвърлят твърдението, че стар водопровод е причинил пропадането на земната настилка.

Станислав Станев, директор експлоатация и поддръжка в Софийска вода: „Проверихме водопровода, за да сме сигурно, но той е сух, не може да доведе до такова пропадане. Пропаданията се получават, ако вода се стича по съоръжението".

До края на седмицата се очаква злополучният участък да бъде възстановен.