В НУХр.Ботев проведоха дискусия на тема Как да станем добри учители
В НУХр.Ботев проведоха дискусия на тема Как да станем добри учители / nu.hr.botev

На 27 ноември 2013 г. по идея на ръководството на НУ"Христо Ботев"-Плевен и студентите и преподавателите от трети курс - специалност НУП на Педагогически колеж - Плевен, се проведе дискусионен форум на тема "Как да станем добри учители". Вече три години НУ„Христо Ботев" е базово за колежа и заедно с учителите, студентите правят първите си крачки в професията.

При откриването на дискусията директорът на НУ„Христо Ботев"-Плевен Цветелин Горанов сподели, че бъдещите учители имат шанса да попаднат в училище с добра материална база и преподаватели с богат педагогически опит, чийто ученици са на първо място в Националното външно оценяване през изминалата 2012/2013 учебна година за област Плевен.

В НУ"ХрБотев" проведоха дискусия на тема "Как да станем добри учители"
netinfo

Доц. д-р Теодора Вълова - зам. директор на Педагогически колеж в Плевен, каза, че студентите са провокирани за тази дискусия след срещата „Училище за родители", която беше проведена на 14 ноември.

В хода на дискусията преподавателите представиха примери от практиката - как мотивират учениците, за да бъде ученето приятно, какви методи и похвати прилагат в своята работа, как представят резултатите от учебната дейност на децата пред родителите им. Дадоха отговори на въпросите трябва ли учителят да бъде и приятел на ученика, къде е границата, дали родителят да помага на първокласника или само да контролира, как се работи в първи клас с деца, които трудно усвояват материала и с такива, които могат да четат още в детската градина.

Студентите изказаха мнение, че базотото училище е пример за сътрудничество със семейството, в момент, когато в обществото учителската професия и училището като институция нямат необходимия авторитет. Чрез те анкета потърсиха обратна връзка за своите първи самостоятелно проведени уроци - върху какво е нужно да се акцентира, какво са научили учителите от студентите.

Като основен извод за бъдещите преподаватели се наложи необходимостта от индивидуален подход към всяко дете, за да се чувства то значимо и мотивирано. Педагозите им пожелаха на студентите успешна реализация в трудната и отговорна учителска професия.