Според разпоредбите на Закона за защита на потребителите, клиентите могат да поискат да върнат закупена стока или да я заменят с друга само в случаите, в които е установен дефект. Това уточняват от Комисията за защита на потребителите /КЗП/ във връзка с неподходящите или излишни подаръци, които получават потребителите по празниците.
От КЗП посочват, че има търговци, които са въвели и поддържат добри практики като тези да връщат или заменят по молба на клиентите си закупени от тях стоки без да имат дефект. Това, обаче, не е свързано със законови разпоредби и директиви, а единствено с волята на управителя на магазина или веригата. От комисията съветват потребителите, когато купуват нещо и допускат, че е възможно да се наложи замяната или връщането му, предварително да се информират от търговеца дали би се съгласил.
Добре е това да бъде писмено декларирано от него някъде в обекта или в документ, който да бъде предоставен при покупката. Препоръчително е клиентите да се поинтересуват от други клиенти на въпросния търговец, които са поискали връщане или замяна, как се е отнесъл той с тях, съветват от КЗП.
В рамките на предвиденото от законодателството за защита на потребителите има една възможност за връщане на подарък и това е случаят, в който той е бил закупен от онлайн магазин.
При този случай има срок от 14 календарни дни за отказ от договора от разстояние. Тогава потребителят не дължи никакви обяснения на търговеца за причината за връщане на стоката. Търговецът е длъжен да я приеме и да върне парите обратно. Може, обаче, да се наложи потребителят да заплати пощенските разходи по връщането на стоката към търговеца, уточняват от КЗП.