От 11 до 14 октомври 2017 г. в гр. Велико Търново се проведе IV национален семинар за професионално развитие по програма „Еразъм+” и дейностите еTwinning, Европас и Еврогайдънс, организиран от Центъра за развитие на човешките ресурси – гр. София, в който участваха 60 директори, заместник-директори, учители, експерти и началници на РУО.
От профилирана гимназия с преподаване на чужди езици – гр. Плевен участие взе г-жа Грета Димова – заместник-директор по учебната дейност, която представи дейността на училището с презентация на тема: „Проектната дейност на ПГПЧЕ – Плевен – инвестиция в утрешния ден”. В представянето беше отразена дългогодишната активност на училището при разработването и участието в многобройни проекти Сократ, Коменски, еTwinning и Еразъм+, създаването на партньорства между гимназията и училища от различни европейски страни чрез работата им по общи проекти, което насърчава умението за съвместна дейност между ученици и учители, представящи различни културни европейски модели.
В хода на презентацията беше акцентирано на това, как работата по проекти стимулира учениците към творчество, мотивира ги в чуждоезиковото обучение и обогатява общата им култура. Пътуванията до други страни, запознаването с чуждестранни култури, срещите с връстници от училищата-партньори разширява кръгозора на участниците, помага у учениците да се развият чувства за отговорност, организираност, инициативност, креативност, доверие в себе си, толерантност, умения за работа в екип. Активното общуване на работния език на проекта усъвършенства значително езиковите им умения, повишава нивото на тяхната дигитална компетентност.
Реализацията на тези проекти дава възможност на учениците да разширят познанията си за ценността на европейското и световно културно, историческо и природно наследство, да се докоснат и опознаят достиженията на европейската цивилизация.
Участниците в семинара бяха запознати с новите възможности, които предоставя програмата Еразъм+ за българското образование, с дейността на еTwinning и Еврогайдънс и интегриране на информационните технологии в учебната програма чрез проектно-базираното обучение.
Особено интересни бяха подготвените презентации за подкрепа на учителите в приобщаващото образование и нетрадиционните начини за насърчаване на четенето - една актуална и болезнена тема за съвременното общество.
От профилирана гимназия с преподаване на чужди езици – гр. Плевен участие взе г-жа Грета Димова – заместник-директор по учебната дейност, която представи дейността на училището с презентация на тема: „Проектната дейност на ПГПЧЕ – Плевен – инвестиция в утрешния ден”. В представянето беше отразена дългогодишната активност на училището при разработването и участието в многобройни проекти Сократ, Коменски, еTwinning и Еразъм+, създаването на партньорства между гимназията и училища от различни европейски страни чрез работата им по общи проекти, което насърчава умението за съвместна дейност между ученици и учители, представящи различни културни европейски модели.
В хода на презентацията беше акцентирано на това, как работата по проекти стимулира учениците към творчество, мотивира ги в чуждоезиковото обучение и обогатява общата им култура. Пътуванията до други страни, запознаването с чуждестранни култури, срещите с връстници от училищата-партньори разширява кръгозора на участниците, помага у учениците да се развият чувства за отговорност, организираност, инициативност, креативност, доверие в себе си, толерантност, умения за работа в екип. Активното общуване на работния език на проекта усъвършенства значително езиковите им умения, повишава нивото на тяхната дигитална компетентност.
Реализацията на тези проекти дава възможност на учениците да разширят познанията си за ценността на европейското и световно културно, историческо и природно наследство, да се докоснат и опознаят достиженията на европейската цивилизация.
Участниците в семинара бяха запознати с новите възможности, които предоставя програмата Еразъм+ за българското образование, с дейността на еTwinning и Еврогайдънс и интегриране на информационните технологии в учебната програма чрез проектно-базираното обучение.
Особено интересни бяха подготвените презентации за подкрепа на учителите в приобщаващото образование и нетрадиционните начини за насърчаване на четенето - една актуална и болезнена тема за съвременното общество.