/ пресцентър
С писмо до КЕВР омбудсманът Диана Ковачева изразява несъгласие с обявените намерения от ВиК-Монтана за увеличение на цената на водата в града и региона, обявиха от пресслужбата на омбудсмана.

В бизнес-плана на ВиК-Монтана е заложено увеличение на водата с 23% през 2022 година в сравнение с 2021 година - от 3,15 лева на 3,83 лева за кубик с ДСС и допълнително увеличение с 49% за периода до 2026 година, като е планирана цена от 4,65 лева за кубик.

В писмото си Ковачева заявява, че предложената цена на водата в Монтана не отговаря на качеството на предоставяната от местното ВиК услуга, като операторът не покрива 19 от 30 изисквания за качество на водата, определени с решение на КЕВР.

Подпомагат ВиК дружествата заради високите цени на тока

Ковачева съобщава, че в момента до нея постъпват много жалби от граждани за лошо качество на водоснабдителната услуга, която в същото време се предоставя на висока цена.

„В тежката икономическа ситуация в страната много домакинства в област Монтана ще изпитват още по-големи затруднения при плащане на по-висока цена за водата.

Това, като ефектът на доминото, ще доведе до нарастване на несъбираемите вземания на дружеството, а оттам до прекъсване на жизненоважната услуга водоснабдяване“, заявява омбудсманът Диана Ковачева.

Тя припомня, че при гласуването на новият бизнес-план на ВиК-Монтана четири общини от региона са били против заради планираното увеличение на цената на водата и заявява, че подкрепя техните мотиви.

Според нея предлаганите цени на водата са прекалено високи, не са обосновани икономически и не отговарят на качеството на предоставяната от ВиК-оператора услуга.

„С оглед на изложеното смятам, че исканото увеличение на цените на ВиК услугите е неоснователно, а и точно в момента на кризи е и нецелесъобразно“, заключава омбудсманът.
БТА