Кюстендилски ученици искат по-разбираеми учебници и по-високи стимули за успех
Кюстендилски ученици искат по-разбираеми учебници и по-високи стимули за успех / Дарик Кюстендил, архив

Ученици от гимназиите в Кюстендил са притеснени от обезценяване на дипломата за висше образование в България, защото икономиката ни не предлага сериозни възможности за реализацията на младите хора. Това довежда и до загуба на мотивация за учене, каза пред Дарик началникът на РИО на МОН Радостина Новакова.  

Тя инициира  срещи с представители на ученическата общност, директори на училища и учители. По време на дискусията учениците са споделили, че някои от текстовете в учебниците не са прецизни и трудно се разбират, както и че е нисък размера на стипендията за отличен успех - 22 лева.

"Ние сме отворени за предложения и идеи, които ще изпратим в министерството, за да подпомогнем изработването на новия закон за училищното образование. Учениците настояват за чуваемост на тяхното мнение", коментира Радостина Новакова.

Според нея тези срещи в края на 2010- та година са изиграли положителна роля и за реакцията на учениците  относно протестите около дължината на Коледна ваканция.