Тихомир Пенов, фотографът на музей „Етър”, откри изложба със свои снимки в Пловдив - европейска столица на културата за 2019 година. Творбите могат да се видят в едно от арт-пространствата в централната градска част - галерия “Arsenal of art”, собственост на галериста Ангел Гешев.
Яхнията от пиле е отличена в кулинарния конкурс на музей „Етър“ за юли
„Безвремие” е наименованието, което обединява фотографии, направени през 80-те години на ХХ век на различни места в България. Върху повечето творецът е запечатал голи женски тела.
"Не жената, а спомените за нея са извън времето", смята Тихомир Пенов. „Ние сме родени от жена. Помним първо майката, а след това бащата. Всеки има прекрасен спомен от някоя жена, все едно кога и къде е преживяването. И този спомен е вечен. Това е безвремието”, казва творецът.
Музеят „Етър” отправя покана за „Диалог с миналото”
Впечатляващите снимки, които Тихомир Пенов e избрал за изложбата, не са правени в студио. Използвани са естествени места сред природата. „Избираш момент, който да снимаш. Светлината е важна, за да се получи една творба.
В студиото можеш да нагласиш всичко, но е по-скучно. Аз съм снимал във входове, в дворове, сред природата. Фотографиите са правени в период от пет-шест години". Тихомир Пенов не за първи път представя голи женски тела. Още през 1983-та, когато е на 23 години, за свои снимки получава първа награда от национален конкурс в Бургас.
Фотографът казва, че не просто е привлечен от голото женско тяло. В него е въплътена красотата. Никога не снима без да спечели доверието на модела си. Прави впечатление, че лицата не се виждат, но Тихомир Пенов казва, че това не е от срамежливост.
Габровският театър представя „Михал Мишкоед“ и „Чешити“ в музей „Етър“
„Лицето не е важно, то остарява. Важно е усещането за цялостност на пространството". Жените, които Тихомир Пенов снима през 80-те години и днес биха били модел за красота. Именно това е безвремието и именно затова лицето не е акцент във фотографиите.
Освен голи женски тела, фотографът снима и водата с различните й проявления. Тя също е безвремие. Тихомир Пенов го представя през облаци, лед, през забързан поток и притихнала повърхност.
Яхнията от пиле е отличена в кулинарния конкурс на музей „Етър“ за юли
„Безвремие” е наименованието, което обединява фотографии, направени през 80-те години на ХХ век на различни места в България. Върху повечето творецът е запечатал голи женски тела.
"Не жената, а спомените за нея са извън времето", смята Тихомир Пенов. „Ние сме родени от жена. Помним първо майката, а след това бащата. Всеки има прекрасен спомен от някоя жена, все едно кога и къде е преживяването. И този спомен е вечен. Това е безвремието”, казва творецът.
Музеят „Етър” отправя покана за „Диалог с миналото”
Впечатляващите снимки, които Тихомир Пенов e избрал за изложбата, не са правени в студио. Използвани са естествени места сред природата. „Избираш момент, който да снимаш. Светлината е важна, за да се получи една творба.
В студиото можеш да нагласиш всичко, но е по-скучно. Аз съм снимал във входове, в дворове, сред природата. Фотографиите са правени в период от пет-шест години". Тихомир Пенов не за първи път представя голи женски тела. Още през 1983-та, когато е на 23 години, за свои снимки получава първа награда от национален конкурс в Бургас.
Фотографът казва, че не просто е привлечен от голото женско тяло. В него е въплътена красотата. Никога не снима без да спечели доверието на модела си. Прави впечатление, че лицата не се виждат, но Тихомир Пенов казва, че това не е от срамежливост.
Габровският театър представя „Михал Мишкоед“ и „Чешити“ в музей „Етър“
„Лицето не е важно, то остарява. Важно е усещането за цялостност на пространството". Жените, които Тихомир Пенов снима през 80-те години и днес биха били модел за красота. Именно това е безвремието и именно затова лицето не е акцент във фотографиите.
Освен голи женски тела, фотографът снима и водата с различните й проявления. Тя също е безвремие. Тихомир Пенов го представя през облаци, лед, през забързан поток и притихнала повърхност.