Въпреки старта на водния цикъл и надеждата добричките улици най-сетне да се оправят, има места, които наистина не търпят да чакат две години, когато е крайният срок на проекта. Едно от тях е ул. „Бачо Киро“ – пресечка на най-ползваната в града улица - „Отец Паисий“. Намира се до спирката встрани на Стоматологията – успоредна е на ул. „Батак“. Води към входовете на студентското общежитие на ВУМ. Тоест една малка централна уличка, с павета, която има такива руини, че не може да се мине по нея нормално ни пеш, нито с лека кола, а с колело е сякаш невъзможно.
Първото, което се набива на очи, когато човек тръгне към улица „Бачо Киро“, е знакът за забрана на спирането и паркирането - на входа й откъм „Отец Паисий“. Около знака има паркирани автомобили – още в подножието му, така е и по цялата улица и от двете страни, а вляво има оформен паркинг. Явно не малко шофьори са съобразили, че влизайки в малката пресечка ще спестят левче за „синята зона“ наоколо. За да попречат на нахалните водачи, някои обитатели на уличката слагат масивни камъни около имотите си, които допълнително затрудняват движението.
Настилката на улицата е с павета, но те са отнесени в цялата й централна част. Траповете са огромни и през тях не се минава лесно с нормален лек автомобил. Дупките започват още от входа. Проблемът се задълбочил преди 10 години, когато построили студентското общежитие в дъното на пресечката и досъсипали настилката с тежки машини. Когато вали е кално до глезените.
В дъното на уличката вдясно има кооперация с 13 семейства, които отглеждат 9 деца. Живущите са направили бетонов подход, за да слизат от входовете към улицата. Изходът от „Бачо Киро“ в другия й край е напълно черен път, кален и препречен с бетонови блокчета. Оттам влизането и излизането са още по-мъчни, отколкото през „Отец Паисий“. Движение обаче има и то интензивно, защото освен живущите, има студенти, има и офиси в приземието на кооперацията, между които и този на СП „Столове“. За майките с детски колички е истински спорт с препятствия да излязат по уличката към центъра и Млечната кухня.
В средата на улицата има шахта, която е хлътнала наполовина и скоро може да пропадне, при което някой да пострада. Това особено тревожи хората. До нея има още една шахта, която не е в много по-добро състояние. Ако шофьорът избегне пропадналите шахти с рязка маневра, то се натъква на големите камъни, сложени за превенция на нежеланото паркиране.
Има само един контейнер за смет, който се ползва от живущите, хотел "Вила ди полета" и общежитието. Пълен е от сутринта.
Тротоарите също са трагични. Една част са стари – с балчишки камък, но силно разнебитен. Друга част са прокопани от кабелен оператор или друга фирма и недовършени. На собствениците казали, че ще довършат като се слегне, но още не са дошли – вече от година и половина.
Местните хора казват, че улицата им е в толкова окаяно състояние, че ако не се предприемат мерки ще повикат ''Господари на ефира", защото „такъв черен път на центъра няма“. Жителите на „Бачо Киро“ са подали жалба в Община Добрич с описание на проблемите си още 2011 г. Тогава им е отговорено, че скоро (2012 г.) ще започне най-значимият проект за водния цикъл на града и тогава ще бъде ремонтирана и тяхната пряка. Ходили са още няколко пъти при предното ръководство, но няма резултат. По-възрастните казват, че живеят там от 47 години, за които не е правен никакъв ремонт.
Уличката толкова е чакала водния цикъл, че вече е напълно отчаяна и изхабена. Обитателите й не искат много - да се позапълнят най-страшните дупки, да се оправи хлътналата шахта, да има контрол на паркирането и още една кофа за смет. Пък нека дойде и водният цикъл.
Дарик провери и се оказа, че ул. „Бачо Киро“ е включена във водния проект – към Лот 3. Няма още обаче линейни графици кога точно ще влязат там строителите. Зам.-кметът Боян Коларов заяви, че реално улицата няма настилка, която да позволява изкърпване и по тази причина трябва да се направи изцяло наново – това обаче ще стане след минаването на водния цикъл. Утешителното е, че този път той е започнал наистина.
Зам.-кметът обеща да се сменят капаците на шахтите, като отбеляза, че това е голям проблем за целия град. Поставят се бетонови капаци, които са нетрайни и се чупят лесно, защото не могат да бъдат откраднати като чугунените и продадени за вторични суровини.
Ще бъде поставен и втори контейнер на улицата, каза Коларов и изрази учудване, че за това не е подаден сигнал, за да бъде направено досега.
За съжаление проблемът с паркирането ще остане поне в близките месеци, защото общинската полиция ще заработи чак наесен – дотогава трябва да бъде написан и одобрен правилник за дейността й. Тогава ще влезе реално и в експлоатация закупеният от Общината „паяк“ за вдигане на нарушителите. Колкото до „Пътна полиция“ – техният контрол е недостатъчен, заради малката численост на състава – нещо, за което сме говорили многократно.
Първото, което се набива на очи, когато човек тръгне към улица „Бачо Киро“, е знакът за забрана на спирането и паркирането - на входа й откъм „Отец Паисий“. Около знака има паркирани автомобили – още в подножието му, така е и по цялата улица и от двете страни, а вляво има оформен паркинг. Явно не малко шофьори са съобразили, че влизайки в малката пресечка ще спестят левче за „синята зона“ наоколо. За да попречат на нахалните водачи, някои обитатели на уличката слагат масивни камъни около имотите си, които допълнително затрудняват движението.
Дарик Добрич
Дарик Добрич
Настилката на улицата е с павета, но те са отнесени в цялата й централна част. Траповете са огромни и през тях не се минава лесно с нормален лек автомобил. Дупките започват още от входа. Проблемът се задълбочил преди 10 години, когато построили студентското общежитие в дъното на пресечката и досъсипали настилката с тежки машини. Когато вали е кално до глезените.
Дарик Добрич
В дъното на уличката вдясно има кооперация с 13 семейства, които отглеждат 9 деца. Живущите са направили бетонов подход, за да слизат от входовете към улицата. Изходът от „Бачо Киро“ в другия й край е напълно черен път, кален и препречен с бетонови блокчета. Оттам влизането и излизането са още по-мъчни, отколкото през „Отец Паисий“. Движение обаче има и то интензивно, защото освен живущите, има студенти, има и офиси в приземието на кооперацията, между които и този на СП „Столове“. За майките с детски колички е истински спорт с препятствия да излязат по уличката към центъра и Млечната кухня.
Дарик Добрич
В средата на улицата има шахта, която е хлътнала наполовина и скоро може да пропадне, при което някой да пострада. Това особено тревожи хората. До нея има още една шахта, която не е в много по-добро състояние. Ако шофьорът избегне пропадналите шахти с рязка маневра, то се натъква на големите камъни, сложени за превенция на нежеланото паркиране.
Дарик Добрич
Има само един контейнер за смет, който се ползва от живущите, хотел "Вила ди полета" и общежитието. Пълен е от сутринта.
Тротоарите също са трагични. Една част са стари – с балчишки камък, но силно разнебитен. Друга част са прокопани от кабелен оператор или друга фирма и недовършени. На собствениците казали, че ще довършат като се слегне, но още не са дошли – вече от година и половина.
Дарик Добрич
Дарик Добрич
Дарик Добрич
Уличката толкова е чакала водния цикъл, че вече е напълно отчаяна и изхабена. Обитателите й не искат много - да се позапълнят най-страшните дупки, да се оправи хлътналата шахта, да има контрол на паркирането и още една кофа за смет. Пък нека дойде и водният цикъл.
Дарик провери и се оказа, че ул. „Бачо Киро“ е включена във водния проект – към Лот 3. Няма още обаче линейни графици кога точно ще влязат там строителите. Зам.-кметът Боян Коларов заяви, че реално улицата няма настилка, която да позволява изкърпване и по тази причина трябва да се направи изцяло наново – това обаче ще стане след минаването на водния цикъл. Утешителното е, че този път той е започнал наистина.
Зам.-кметът обеща да се сменят капаците на шахтите, като отбеляза, че това е голям проблем за целия град. Поставят се бетонови капаци, които са нетрайни и се чупят лесно, защото не могат да бъдат откраднати като чугунените и продадени за вторични суровини.
Ще бъде поставен и втори контейнер на улицата, каза Коларов и изрази учудване, че за това не е подаден сигнал, за да бъде направено досега.
За съжаление проблемът с паркирането ще остане поне в близките месеци, защото общинската полиция ще заработи чак наесен – дотогава трябва да бъде написан и одобрен правилник за дейността й. Тогава ще влезе реално и в експлоатация закупеният от Общината „паяк“ за вдигане на нарушителите. Колкото до „Пътна полиция“ – техният контрол е недостатъчен, заради малката численост на състава – нещо, за което сме говорили многократно.