Уникален случай кораб да бъде нарязан за скрап
Уникален случай кораб да бъде нарязан за скрап / netinfo
Полицаите от Регионален граничен сектор Бургас предотвратиха нарязването на заподозрян кораб на скраб. Морският съд беше открит в бургаската корабостроителница под друго име, случаят е абсолютен прецедент в морската практика на България, твърдят специалисти по морско дело

Граничният наряд открил, че в корабостроителницата за ремонт е качен кораб с името „Nakre”, плаващ под грузински флаг и с уникален номер, даден му както при построяването на всеки кораб по света. Съдът, обаче, нашите граничари разпознали като плаващ под турски флаг с името „Erdal Karaer”, фигуриращ в списъка на “заподозрените кораби”, в Международния черноморски център.

Проверката показала, че на 17 април “Erdal Karaer” напуснал Бургаското пристанище, заявявайки дестинация Турция. На 2 май, корабна агенция депозирала писмо до Граничния пункт в пристанището, че корабът “Nakre”, плаващ под грузински флаг, ще пристигне в България, за ремонт.

При обхода на Бургаските корабостроителници, граничните полицаи забелязали, че от предната и задната част на качения уж за ремонт кораб са изрязани части от конструкцията с името и уникалния IMO номер на кораба. Върху него имало интервенция и това всъщност е номерът на “Erdal Karaer”, включен в списъка на заподозрени кораби.

Станало ясно и, че документите за собственост на уж грузинския кораб “Nakre”, депозирани в “Морска администрация”–Бургас, са фалшиви, от грузинския морски транспортен отдел е потвърдено, че няма регистриран съд с името “Nakre” в корабния регистър на тази държава.

Разследването стигнало до факта, че по документи, собственик на кораба е фирма АСМ Kibele Shiping Ltd., регистрирана в Индия. От нея българската фирма “Шип Дестрой” е купила съда и сключила договор с корабостроителницата в Бургас корабът да бъде нарязан. Следствието предполага, че “Шип Дестрой” е искала да нареже кораба за скрап, за да си спести дължими мита и митнически сборове.

Чуйте повече от звуковия файл