Откриха кости на динозавър на 100 милиона години
Откриха кости на динозавър на 100 милиона години / Thinkstock/Getty Images

По време на полети с хеликоптер учени от Австралия са открили мястото, където се намират кости на динозавър на 100 милиона години, съобщи Ей Би Си.

За пръв път скелетът на динозавъра, получил названието Austrosaurus mckillopi, е бил намерен близо до град Ричмънд в щата Куинсланд през 1932 година.

Части от костите са били предадени на учени, които са определили, че възрастта на животното е около 100 милиона години. Те са принадлежали на динозавър от групата на зауроподите, най-стария, намиран някога на територията на континента.

За съжаление палеонтолозите не успели да продължат с изучаването на Austrosaurus mckillopi, тъй като информацията за местонахождението на фосила била загубена.

През 2014 г. палеонтолозите решили да възобновят издирването на древните кости и започнали да облитат територията с хеликоптер. От въздуха те забелязали две трупи, които били поставени така, че да обозначават нещо. Оказало се, че именно това е мястото, където се намират останките на Austrosaurus mckillopi. Костите му били намерени на дълбочина метър и половина.

Авторите на изследването твърдят, че Austrosaurus mckillopi е тревопасен динозавър, който е достигал на дължина 15 метра, а дължината на реброто му - 1,6 метра. Според учените динозавърът е обитавал континента Австралия през ранната креда.