Социалната мрежа Facebook обяви, че ще наказва статиите с бомбастични заглавия. Компанията променя алгоритъма си и вече ще показва все по-рядко статии със сензационни заглавия особено ако в текста информацията е подвеждаща, съобщава dnevnik.bg.
Промяната вече е активирана в новинарския поток. Компанията е избрала определени типове заглавия, които е определила като повеждащи и написани единствено с цел да накарат потребителя да кликне на тях.
Today we announced our plan to reduce clickbait in News Feed. To learn more about how we’re going to do this, visit: https://t.co/GPPpJ8Lkik
— Facebook (@facebook) August 4, 2016
Facebook подготвя пълно криптиране на Messenger
Това са заглавия от типа: "Няма да повярвате какво се случи, когато тя му се обади", "Бях шокиран, когато научих този лесен метод за отслабване"...!
"Искаме създателите на съдържание да публикуват материали, които интересуват хората. Смятаме, че хората се интересуват от много по-директни и конкретни заглавия", коментира Адам Мосери, вицепрезидент на отдела за продуктов мениджмънт на News Feed.
Новият алгоритъм извършва доста задълбочен анализ на всяко заглавие, включително и на сайта, който го публикува. В това число влизат дори посещенията на сайта, откъде идват, как. По този начин алгоритъмът преценява кога даден сайт публикува сериозна информация, но по изключение е публикувал статия с подобно заглавие или тенденциозно разчита на този стил.
Фейсбук ни отнема по 50 минути от реалния свят
Facebook се надява по този начин да откаже повечето сайтове, които разчитат на социалната мрежа за своя трафик като целенасочено подвеждат потребителите със заглавията.