Германска фирма се надява да промени коренно тестовете за новия коронавирус с очен скенер, който определя носителите на заразата само за три минути при точност 95 %, съобщи Ройтерс.
Как COVID-19 засяга нервната ни система (ВИДЕО)
Компанията Semic RF е разработила сканиращата апликация с партньори от САЩ и се надява да започне разпространението й там до края на следващия месец след получаване на разрешение от регулаторния орган.
Технологията използва снимка на окото, направена със смартфон. Вирусът се идентифицира по симптоматично възпаление, наречено "розово око". "Успяхме да изолираме коронавируса от други над два милиона различни нюанса розово", каза управляващият директор на компанията Волфганг Грюбер пред Ройтерс.
Учени: Слънчевите райони са свързани с по-малко смъртни случаи от COVID-19
Апликацията е тествана вече със 70 000 души. Тя може да обработи до милион сканирания в секунда. Съществува възможност този капацитет да бъде разширен. Това би позволило бързо сканиране на публика за масови събития, като концерти и футболни мачове.
"Взима се апликацията, прави се снимка на двете очи, изпраща се за оценка и резултатът се съхранява като QR код (код за бърз отговор) на телефона на тествания", обясни Грюбер.
Първоначално апликацията е насочена към компании и търговски потребители. Цената е 480 евро месечно. На по-късен етап е планирано да се разпространява и за частни потребители.
Как COVID-19 засяга нервната ни система (ВИДЕО)
Компанията Semic RF е разработила сканиращата апликация с партньори от САЩ и се надява да започне разпространението й там до края на следващия месец след получаване на разрешение от регулаторния орган.
Технологията използва снимка на окото, направена със смартфон. Вирусът се идентифицира по симптоматично възпаление, наречено "розово око". "Успяхме да изолираме коронавируса от други над два милиона различни нюанса розово", каза управляващият директор на компанията Волфганг Грюбер пред Ройтерс.
Учени: Слънчевите райони са свързани с по-малко смъртни случаи от COVID-19
Апликацията е тествана вече със 70 000 души. Тя може да обработи до милион сканирания в секунда. Съществува възможност този капацитет да бъде разширен. Това би позволило бързо сканиране на публика за масови събития, като концерти и футболни мачове.
"Взима се апликацията, прави се снимка на двете очи, изпраща се за оценка и резултатът се съхранява като QR код (код за бърз отговор) на телефона на тествания", обясни Грюбер.
Първоначално апликацията е насочена към компании и търговски потребители. Цената е 480 евро месечно. На по-късен етап е планирано да се разпространява и за частни потребители.