Данните от записите на разговорите в кабината на катастрофиралия полет на "Джърмануингс" показват, че един от пилотите е бил заключен извън кабината, предадоха световните агенции, позовавайки се на публикация във в. "Ню Йорк таймс" късно снощи.
В. "Ню Йорк таймс" пише от Париж, като се позовава на участник в разследването и на високопоставен военен, включен в разследването на катастрофата. Според изданието разговорите са били нормални, докато един от тях не е успял да се върне в кокпита, след като го напуснал. Според записите първоначално той почуква леко, но след като не получава отговор, първо потропва по-силно и след като отново не получава отговор, се опитва да разбие вратата, посочва ДПА.
Падналият самолет е „напълно изчезнал", останали само дребни парчета
Не е известно защо е излязъл пилотът, посочва ТАСС. Сигурно е само, че в самия край на полета другият пилот е сам в кабината и не отваря вратата.
Засега няма официални коментари от разследването за записите на "черните кутии". При катастрофата загинаха 150 души от 18 страни, повечето от които са граждани на Германия и Испания, припомня Франс прес.
Авиокомпанията "Луфтханза" заяви, че не разполага с информация, която може да потвърди статията на в. "Ню Йорк таймс". Според представител на германския авиопревозвач в момента главното е "да не се участва в различни спекулации".
Шефът на Луфтханза: Падането на самолета е необяснимо
Експерти и специалисти вече посочват възможни причини за падането на самолета на "Джърмануингс". Според "един от водещите специалисти по безопасност на полетите", пожелал анонимност, Еърбъс А320 може да е катастрофирал поради отказ на уредите за измерване на скоростта, както е ставало и преди с машини от този тип, пише "Московский комсомолец".
Според експерта мнозина негови колеги знаят, че при преминаване от автопилот на ръчно управление при тези самолети понякога започват проблеми, свързани със софтуера. Той дава за пример катастрофата с А320 в Бангалор в Южна Индия през 1990 г., падането на арменски самолет от същия тип в Черно море през 2006 г., нашумелия трагичен инцидент с малко по-различния А330 на Ер Франс над Атлантика през 2009 г.
Редица специалисти свързват всички тези случаи с отказ на едни и същи прибори - датчици за въздушно налягане, известни като "тръби на Пито", които измерват скоростта на самолета. Ако устройствата се запушат или се покрият с лед, бордовият компютър престава да получава данни за реалната скорост и машината може да загуби управление, обяснява източникът на вестника. Точно тези уреди са отказали според него при катастрофата над Атлантика през 2009 г. и мнозина пилоти от Ер Франс не са искали да летят с А320 и А330, докато компаниите не сменят съответните устройства.
Наистина тогава започнаха да ги сменят с американски. Дали обаче ги е сменила на своите самолети "Луфтханза" и дъщерната й компания "Джърмануингс", не се знае. Последната е нискотарифна, пести от всичко, значи може и да не ги е сменила. Може би точно затова сега мнозина пилоти от "Луфтханза" отново отказват да летят с А320? - пита се "Московский комсомолец".
Източник: БТА