/ iStock/Getty Images
Астрофизици от Харвардския университет откриха неотдавна скалиста планета в рядката система от три звезди LTT1445, разположена на 22,5 светлинни години от Земята. Една от следващите им цели е да проучат възможността за наличието на атмосфера, пише сп. „Астрономикъл джърнъл“.

Астрономи наблюдаваха пряко скалиста екзопланета

Новооткритата планета беше наречена LTT1445Ab. Тя се върти около червено джудже, което е четири пъти по-малко от Слънцето. Въпреки че подобни звезди не се отличават с яркост, планетата се намира твърде близо до нея и вероятно е твърде гореща за наличието на живот.

Според наблюденията масата на другите две звезди е още по-малка. Те освен това са достатъчно отдалечени, за да оказват влияние върху планетата.

НАСА публикува видеокарта на всички открити екзопланети

Авторите на изследването предполагат, че въпросната екзопланета може да има собствена атмосфера и проучването на тази вероятност е една от следващите им цели. LTT1445Ab е изключително удобна за наблюдение, тъй като се намира в близост до звездата, но приглушената светлина на червеното джудже не я засенчва.

Астрономите планират наблюдения с помощта на наземния Гигантски Магеланов телескоп и космическите „Хъбъл“ и „Спицър“.

Астрономи откриха потенциално обитаема планета в нова звездна система

Учените възнамеряват да проучат и сложната траектория на трите звезди в системата. Специалистите имат основания да смятат, че те са възникнали от фрагменти от един-единствен облак от газ и прах.