Кол център, на който ще се приемат обаждания чрез единен национален телефонен номер, ще помага на хора, нуждаещи се от здравни грижи в дома си или в амбулаторни условия. Това съобщи Анелия Атанасова, председател на Националното сдружение на амбулаториите за здравни грижи в България, която стои зад реализиране на идеята.
Атанасова е създател и на първата в страната частна манипулационна, която от близо три години работи в Плевен.
Новата услуга обединява 40 амбулатории за здравни грижи в България.
Целта е пациентите да могат да намират бързо търсената от тях здравна услуга в съответния град. "Оказва се, че много хора не знаят, че в тяхното населено място съществува услугата медицински домашен патронаж или могат да дойдат в амбулаторията за желана от тях процедура", обясни Атанасова.
Обажданията ще се приемат през кол център и ще насочват пациента към близка амбулатория.
Очаква се от средата на февруари новата услуга да стане факт и да бъде официално обявен телефонният номер, на който нуждаещите се да могат да звънят.
"Такъв кол център досега не е имало в страната, оказва се, че сме новатори и за Европа", подчерта Атанасова.
Единният национален номер може да се ползва от хора, които имат назначени манипулации вкъщи, но няма към кого да се обърнат, за да се изпълняват. Също така ще е полезен и за пациенти, които имат нужда от манипулации, които могат да се извършат само в амбулаторни условия – като смяна на превръзка на рана, поставяне на инжекция и т.н.
"Идеята за създаване на тази услуга дойде от необходимостта да се предлагат нови алтернативи за пациентите, особено за лежащо болните и трудноподвижните, които все по-трудно имат достъп до медицинска услуга. Чрез колцентъра те ще получат информация в коя амбулатория могат да отидат в тяхното населено място или да заявят екип за посещение в дома", добави Атанасова.
Атанасова е създател и на първата в страната частна манипулационна, която от близо три години работи в Плевен.
БТА
Целта е пациентите да могат да намират бързо търсената от тях здравна услуга в съответния град. "Оказва се, че много хора не знаят, че в тяхното населено място съществува услугата медицински домашен патронаж или могат да дойдат в амбулаторията за желана от тях процедура", обясни Атанасова.
Обажданията ще се приемат през кол център и ще насочват пациента към близка амбулатория.
Очаква се от средата на февруари новата услуга да стане факт и да бъде официално обявен телефонният номер, на който нуждаещите се да могат да звънят.
"Такъв кол център досега не е имало в страната, оказва се, че сме новатори и за Европа", подчерта Атанасова.
Единният национален номер може да се ползва от хора, които имат назначени манипулации вкъщи, но няма към кого да се обърнат, за да се изпълняват. Също така ще е полезен и за пациенти, които имат нужда от манипулации, които могат да се извършат само в амбулаторни условия – като смяна на превръзка на рана, поставяне на инжекция и т.н.
"Идеята за създаване на тази услуга дойде от необходимостта да се предлагат нови алтернативи за пациентите, особено за лежащо болните и трудноподвижните, които все по-трудно имат достъп до медицинска услуга. Чрез колцентъра те ще получат информация в коя амбулатория могат да отидат в тяхното населено място или да заявят екип за посещение в дома", добави Атанасова.